gullunge+1imagen Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hva er greia med så mange utropstegn? er det et tegn på irritasjon? eller at man bare er jævli gira? Bare lurer, ser det er en noen som svarer med en haug med utropstegn bak svara sine av og til og de fleste gangene er jeg usikker på hvordan de skal tolkes.. Kan man spise salami når man er gravid? Nei, men det er skikkelig godt!!!!!!!!!!!!!!! - Forbanna for at man ikke kan spise salami eller jævli gira for at det faktisk er godt? Hvordan tolker du/dere haugevis med utropstegn?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Du greide i hvertfall å høres forbanna ut UTEN å bruke utropstegn. hihi:) Nei, tror i grunn folk bruker det for å kunne kommunisere 'bedre', få med nyanser i måter å si ting på (hevet stemme, legge vekt på et viktig poeng m.m.) MEN er enig med deg at det blir brukt altfor ofte! (der kom et ! Altså, blir det brukt for mye forsvinner jo hele poenget med å bruke de. Er slitsomt å lese innlegg der det er utropstegn i hver eneste linje..
gullunge+1imagen Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 hehe, det var jo ikke helt meninga da, å høres forbanna ut;) satt bare å tenkte på det når jeg leste igjennom noen svar på et innlegg i sted, skjønte ikke om hu som svarte var sur eller gira, så lo jeg litt for meg selv når jeg begynte å tenke på et morsomt innlegg som kunne lages om det:D Men blei visst ikke det likevel:p
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 hehe. du hørtes egentlig ikke så forbanna ut, men jeg kunne ikke la være å kommentere det:) hihi
TrustNoOne (but Me) Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har faktisk gitt opp å lese en del innlegg pga overdreven bruk av utropstegn. Blir litt som om vedkommende sitter og roper til meg, og det er jo ikke noe særlig.. Utropstegn skal brukes med omhu
gullunge+1imagen Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2008 Akkurat sånn føles det ut for meg også når jeg leser en setning som avsluttes med 5-6 utropstegn.. at noen roper til meg.. Hehe.. måtte le litt, du brukte 1 setning på å beskrive det jeg brukte minst 10 setninger på
TrustNoOne (but Me) Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Og jeg som syns jeg skrev litt kort, he he..Holdt på å hive i meg noen skiver for å stille ulvesulten, sikkert derfor det ble short and sweet
gullunge+1imagen Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2008 Hehe, ja, noen ganger er det enkle ofte det beste, eller noe sånt;) Okej, en ting til bare, et lite eksperiment.. Hvordan ville du tolket denne settinga f.eks: (er ikke fra real life altså, men ganske lik en annen setting jeg kom over her inne for ikke så lenge siden:p) Du slenger inn et innlegg på Bim der du lurer på: "Hvor lenge etter vannet gikk begynte riene dine?" Du får mange forskjellige svar, alt fra 1-20 timer, og plutselig i et av dem står det: "3 timer!!!!!!!" Hehe.. Hva mener da egentlig den som har svart deg slik.. det lurer jeg litt på
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 jeg tolker det mange ganger som at folk er irritable eller rett og slett frekke hadde ei venninne tidligere som alltid svarte med masse utropstegn da vi sendte meldinger være seg via mail, msn eller sms, tolket det faktisk som om hun var oppgitt og irritabel stort sett hele tiden.. noen ganger er jo utropstegn greit som f.eks : "herregud, så deilig at sommern er her!!!" , men som f.eks ved daglig konversasjon via mail ol ved spørsmål på hva vedkommende driver med så synes jeg ikke at det passer seg å svare "har nettopp spist!!! gjør ikke så mye!!" DET er forbanna irriterende å lese, skjønner ikke at enkelte ikke tenker over hva slags inntrykk de gir mottakeren ved å kaste inn utropstegn overalt. det er i hvertfall min mening :-)
TrustNoOne (but Me) Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Hadde jeg fått svaret "3 timer!!!!" hadde jeg tenkt "vel, unnskyld meg da som spør så frekt!" eller noe i den dur... Jeg oppfatter vedkommende som irritert når det hagler med utropstegn, selv om svaret kanskje var ment å tolkes som " å herregud, her gikk det jammen unna, for etter tre timer så var riene i full gang". Utrolig hvor stor forskjell en setning og et utropstegn eller ti mindre gjør med et budskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå