Gå til innhold

Svar fra NAV ang foreldrepengesøknaden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte søknaden for snart 3 uker siden. Har termin om 2 uker. Har ikke hørt noe fra NAV ennå, hvor lang tid tar det før dere andre fikk svar? Blir så stressa for at noe kanskje ikke er i orden når jeg ikke hører noe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leverte søknaden for nesten 2 mnd siden, men fremdeles ikke hørt noe.. Begymnnte i permisjon for 3 uker siden nå...

Huff, håper ikke det er blitt noe tull denne gangsen også!!!!

Skrevet

Wææ så skummelt... Er redd det plutselig ikke skal dukke opp noen penger jeg.. Nå kommer heldigvis feriepenger og skattepenger neste måned så overlever jo fint for det. Tror jeg får ta en telefon til nav på mandag jeg og høre...

Skrevet

Jeg har tidligere hørt at man ikke får svar før man har født, da det er først da de kan beregne når du skal være tilbake i jobb etc...

For min del så får jeg pengene utbetalt av arbeidsgiver, og det stemte på forrige lønna, da jeg nettopp hadde gått ut i permisjon. Fikk 80 % utbetalt av de få dagene som var igjen av måneden da permisjonen begynte + selvfølgelig lønna for de dagene jeg jobbet der før permisjon.

Skrevet

VELDIG lurt om Dere tar turen/ringer nav å hører om er som det skal!!De er helt elendige å gi beskjed om det!!!

Skrevet

Leverte søknaden min i forrige uke..fikk brev idag om at det tok 3 mnd før den ble behandlet...og jeg har termin 8.juli????er 1,5 mnd til d sånn ca...

Skrevet

Jeg fikk brev fra NAV fordi jeg hadde glemt å legge ved dokumentasjon fra lege/jordmor på at jeg var gravid (sløve meg hadde ikke lest vedlegget godt nok). I det brevet sto det at behandlingstiden er 3 mnd, så det kan tydeligvis ta tid. Det sto også at det kunne korte ned tiden hvis en passet på at de fikk alle opplysninger med en gang, så det er

helt sikkert lurt å ringe eller gå til NAV kontoret og sjekke at det ikke er noe som mangler.

Skrevet

Ikke regn med å høre noe. NAV er noe drit. Det eneste som hjelper er å ringe ofte, snakke direkte med saksbehandleren din og møte opp like ofte som du ringer. Fikk ikke noe penger eller svar før over to mnd etter at jeg sendte inn papirene. LYKKE TIL! :)

Skrevet

Jeg leverte søknaden rett før påske, og jeg har ikke hørt noe enda. Jeg har vært i permisjon i 3 uker, og skal ta ks til mandag.

Har planer om å ringe til uka, for egentlig skal jeg jo ha penger i slutten uka som kommer. Regner ikke med at jeg får det for å si det sånn, for nav klarer jo aldri å gjøre noe riktig.

Ganske utrolig at jeg ikke har hørt noe da, for da jeg ringte og spurte når jeg måtte levere søknaden, så sa dama at det holdt med 2 uker før. Og jeg leverte FØR påske og har ikke hørt noe enda..!!

Skrevet

Vi sendte søknaden for mange måneder siden, og har ikke hørt noe, men det er visst normalt.

Da jeg fikk lønn denne uken, var imidlertid halve lønna vanlig lønn, mens halve lønna er forskuddsvis betalt, og dermed med 80% dekningsgrad ihht søknaden vi sendte.

Så det har tydeligvis gått i orden, tross manglende tilbakemelding.

Skrevet

Jeg sendte søknad i februar. 20. april hadde jeg fortsatt ikke hørt noe, og lønnsavdelinga til mannen begynte å etterlyse bekreftelsen fra NAV. Hadde de ikke gjort det hadde nok ikke jeg begynt å følge det opp før etter fødsel - regna virkelig ikke med at de skulle rote som de har gjort!

Ringer NAV og får vite at de "venter på lønnsinformasjon fra jobben min" - selv om jeg sitter med kopi fra lønnsavdelingen som de hadde sendt inn før påske. Med andre ord har NAV klart å rote bort dette dokumentet. Dermed sendte jeg i huj og hast inn kopi pr. fax for å få fortgang i ting. Ringte dagen etter og ba om bekreftelse på at de nå hadde alle dokumentene de trengte, og at vi ville få bekreftelse i posten snart. "Jada - vi har alt vi trenger. Ingen problemer her. Sender bekreftelse om et par dager!"

En uke senere ringte jeg på nytt og lurte på hvorfor bekreftelse ikke var kommet. "Alt er i orden med søknaden, den trenger bare et par dager for å gå gjennom systemet. Du får bekreftelse i løpet av noen få dager!"

Da det hadde gått 3 uker siden de lovte bekreftelse "om et par dager" begynte jeg å bli irritert, og lot meg ikke avfeie med "om et par dager" regla. Når jeg så fikk snakke med noen litt høyere opp i systemet så viste det seg at en av saksbehandlerene hadde "låst" søknaden til seg selv - for deretter å glemme hele greia. Dermed skjedde det ingenting på 3 uker. Jeg ble på telefonen til dama bekrefta når jeg skulle tilbake i jobb og når mannen min skulle ha sin perm. Hun bekrefta at nå var søknaden ferdigbehandlet og hun hadde sendt den til "firmaet som skriver ut bekreftelsen. Du får den i neste uke." Så nå venter jeg spent på om noe kommer. (Jeg holder IKKE pusten for å si det sånn).

Kort sagt - ta kontakt med NAV og forsikre deg om at noe skjer / at de har det de trenger. Om de mangler noe så gir de som regel IKKE beskjed om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...