Gå til innhold

Redusert til hushjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden skal jeg gjøre? Er stemor til en og har en samboer som jeg har vært sammen med i 3 år (bodd sammen i to år). Når stebarnet er her, er han sånn ca halvveis hjemme. Stebarnet koser seg sammen med meg fordi jeg finner på mer ting og tang, mens far kan rase rundt og gjøre strøjobber som det passer seg. Han kommer vel hjem til middag og er der om kveldene. Når stebarnet er borte, er han ikke hjemme i det hele tatt. Drar på jobb om morningen før jeg går på jobb, og er hjemme rundt midnatt (jobber i olja, og kan velge hvor mye han ønsker å jobbe). Nå er jeg så lei og likegyldig hele greia. Jeg har ingen mann lenger. Jeg ser han ikke. Og jeg har sagt at han er for lite hjemme, men han gjør ingenting med det. Og når han først er hjemme en kveld, har han "du får finne på hva vi skal gjøre da siden du maser sånn om at jeg skal være hjemme"-holdningen. Jeg føler meg som et hinder fra jobben hans, og som en barnevakt når han har stebarnet (det kommer vel ikke som en bombe at han mener at han ikke bør være takknemlig for innsatsen jeg gjør på den fronten...). Kan noen gi meg et råd om hva jeg skal gjøre? Jeg kan ikke leve slik! (jøss det ble langt, det var ikke meningen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som et dumpe-objekt!

Skrevet

Hei. Tror nok ikke jeg ville funnet meg i den behandlinga der nei. Hva om du neste gang stebarnet skal til dere reiser vekk? La far styre selv, da får han se hvordan livet blir hvis du ikke gidder mer og reiser din vei. Tror han kan trenge en real "oppvekker". Hvis ikke det hjelper, tror jeg nok dessverre ikke noe hjelper. Med den innstillinga han viser virker han jo ikke allverdens interresert i å ordne opp i ting. Lykke til uansett hva du gjør. Er ikke lett hvis du er veldig glad i fyren.

Skrevet

Hei,

Jeg har forsøkt å la han være alene med stebarnet, med da bare bruker han moren, faren eller søstrene sine som barnevakt. Så han er hjulpen uansett han...

Skrevet

Det er ikke meningen å være slem, men kanskje du skal fortelle han at dersom han ikke begynner å komme hjem for å ta særkullbarnet sitt selv når han er hos dere, så får han droppe samværet for du vil ikke være barnevakt hele tiden? Kanskje han da får seg en vekker???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...