Gå til innhold

Hvordan adoptere?


Søs...

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg leser på denne siden at flere vurderer å adoptere bort sine barn. Jeg har full forståelse for at det er eneste løsning noen ganger. For enkelte. Har selv vært gravid og tatt abort, og det var ikke så moro, men situasjonen rundt meg tilsa at det var nødvendig der og da. I ettertid har jeg fått to utrolig fine gutter, og har det utrolig bra!

 

Det jeg lurer på er hvor de som vil adoptere bort sine barn tar kontakt? Jeg har lyst på flere barn, men orker ikke ett svangerskap til. Har sett litt på det, men finner ikke noe sted hvor det adopteres norske barn. Ikke det at jeg ikke vil ha et barn fra et annet land, men ut i fra egen erfaring, har jeg lyst til å hjelpe norske kvinner som kommer i en slik situasjon at de må adoptere bort sitt barn. Så nå lurer jeg altså på hvor jeg skal henvende meg? Hvor formidles det kontakt mellom dere mødrene som skal adoptere bort og meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør det ikke. Formidles kontakt direkte altså.

 

Om du ønsker å adoptere et norsk barn, og det ikke er snakk om fosterbarnsadopsjon, tar du kontakt med Bufdir og søker om å settes i deres register. Prosessen er som ved utenlandsadopsjon, med sosialrapport etc. Ekstremt få norske barn adopteres bort.

 

Du kan lese utfyllende om prosessen rundt innenlands samtykkeadopsjon på bufetat.no

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...