Gå til innhold

Nå ble 17.mai plutselig litt blæh...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier å feire 17. mai annenhvert år hos våre respektive familier. I år skulle vi egentlig ha vært hos min mor, men siden jeg er høygravid og i relativt dårlig form så inviterte vi henne hit. Hun ville gjerne ta med jenta vår ut og se på korps og spise is og slik, og det sa vi jo selvsagt ja til. (Jeg er ca bundet til sofaen, men mannen min ville også være med ut.) I går ba vi hans foreldre også, siden de ikke skulle noe annet. Hadde tenkt å se om det fantes noen arrangementer i nærheten av oss, og hvis ikke om de tok en tur til byen. I dag skulle jeg sjekke hvilke arrangementer som fins i området, men fant bare ett som begynner 9.30 (bor i Oslo, og alt foregår visst stort sett i sentrum). Siden min mor har nesten to timers reisevei syntes hun det ble litt vel tidlig. Svigers derimot var veldig ivrige på noe i nærheten her, for da kunne de bare ta en liten svipptur ut, og så være inne resten av dagen, så mannen min syntes at det lokale arrangementet hørtes flott ut for dem. Men hva med min mor da? Hun har jo gledet seg til å ta med vesla ut i 14 dager, og plutselig skal hun ikke få lov likevel.. (Vi har aldri vært av typen som sitter inne og ser på tv på 17. mai, men det gjør svigers). Kjipt, for nå er det noen som ikke "får det som de vil," og ikke er mannen min og jeg enige heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mora di mulighet til å komme i kveld og overnatte til i morgen, da? Ellers så kan svigers og samboeren ta med vesla på det lokale arrangementet, og så kan mora di og dattera di spise is når hun kommer? eller alle sammen kan gå ut og spise. Kanskje du orker det også? Bare noen forslag - håper det ordner seg til det beste for alle:)

God 17. mai:)

Skrevet

Mora mi kan ikke komme i dag, for jeg har en søster som fortsatt bor hjemme (skikkelig attpåklatt), og hun vil gjerne spise frokost med henne først. Og joda, de kan gå ut og spise is når alle er her, men noe av sjarmen er jo at det er masse folk ute, musikk osv, og det er ikke å oppdrive i nærheten her etter halv ti. Ja ja, vi klarer vel å bli enige om noe, jeg bare hater det når det oppstår situasjoner hvor jeg vet at noen blir skuffa. Selv om ingen sier noe, så vet jeg det jo likevel.

Skrevet

Jeg bor i Oslo, og her er det ingenting før utpå ettermiddagen. Tror de fleste bydeler legger opp til aktiviteter etter at toget i sentrum er ferdig. Har du sjekket skolene i nærheten? Prøv å søke på hjemmeside til skolen, der ligger info for vår skole ihvertfall :) Det skal da være masse å finne på i Oslo i morgen =)

Skrevet

Storm i et vannglass.. Er ikke 17. mai barnas dag? Sånn som du beskriver situasjonen, er det først og fremst DEG alt er lagt opp etter siden du ikke orker å bli med til sentrum. Litt vel ego ettersom datteren din har 4 voksne som kan ta henne med på hva som helst og la henne ha det gøy på 17. mai.

Skrevet

Et tips som funka her.

google bydelen din+17 mai.

Da finner du info for hva som skjer i din bydel. I Østensjø (der jeg bor), begynner de fleste skolene med ting kl 16 :)

Skrevet

Du burde virkelig lære deg å lese før du slenger slike ekle kommentarer ut av deg.

Det var vel svigers som ville være i nærheten i den saken her, og helst bare en svipptur for så å sitte inne resten av dagen. Og det eneste lokale HI fant startet for tidlig til at hennes egen mor fikk være med. Kan ikke se at HI i det hele tatt har snakket om at HUN vil at de skal være i nærheten av bolig fordi hun ikke orker.

Pakk deg inn i hormonene dine, og legg deg

Skrevet

Nei, svigers kunne ta en tur til byen, men HI ville også sjekke om det var arrangementer i nærheten. Dessverre passet ikke dette for jentas mormor, da det startet så tidlig. Så problemet er at HI er bundet til sofaen, noe hun selvsagt må ta hensyn til. Da syns jeg hun burde melde seg ut av organiseringa, og heller la dem som faktisk skal se på korps og spise is bestemme.

Jeg kan lese.

Skrevet

"Svigers derimot var veldig ivrige på noe i nærheten her, for da kunne de bare ta en liten svipptur ut, og så være inne resten av dagen, så mannen min syntes at det lokale arrangementet hørtes flott ut for dem"

Tydeligvis ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...