Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sånne lange stilker uten tulipanblomster på toppen ;)

Noen minutters ubevoktet slo blomstermonsteret mitt på 1 1/2 år til, å ribbet det som var.

Kan jo ikke bli annet enn lattermild,og skjønner jo godt hvorfor. På gresset får han masse ros når han kaster seg over løvetannen.Han følger med når jeg daglig går rundt å kniper av stemorsblomster,pelargonia og margeritter som har tørket og avblomstret i kasser og urner :))))

Han hadde t.o.m kastet alle de røde,gule,rosa og orange kronbladene på samme sted som alt det andre havner ;)

Vi satser stort på neste års blomstring,og forskjellen på blomst og avblomstret.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjempeflink, liten garter du har :-) Jeg har lært meg å like stilkebedet mitt - det er egentlig veldig.... stilig... og minimalistisk..

Skal man spa opp tulipanløkene sånn etterhvert - eller skal man bare la det hele visne og ikke tenke noe mer på det? ør>

Skrevet

Så flinke gartnere Norge har :o)

Det kommer til å bli mange fine hager rundt omkring så lærevillige barn vi har!

Ang tulipanene kan du bare knipe av stengelen som "blomsten" satt på. Resten lar du bare tørke inn og løken kommer igjen og igjen. Plantet masse løk for 3 år siden og det er ett vell i bedene ennå. På hytta kommer det påske og pinseliljer samt nydelige blå liljer i et steinbed mellom terrassene. Jeg har ikke plantet de og jeg vet ikke hvor lenge det er siden noen gjorde det heller. Sørger bare for å klippe litt ugress innimellom, så er det så fint så.

Skrevet

Nå har jeg forhørt meg med han lille gartneren.....og han hadde absolutt gravd opp løkene og kastet dem på komposten ;)

Men mamman sier at,bare la de visne,og ikke klipp av stilkene....næringen i dem,går tilbake til løken...som blir liggende under jorda og blomstrer like fint til neste år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...