Fiolinen Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg fikk jobbtilbud og takket ja i dag. Jobben er fra 8-16, hver dag. fri alle kvelder og helger. Mannen min jobber offshore og er mye borte i perioder. Nå tar jeg kun ekstravakter ved en sykehjem, og vet ikke så langt frem i tid når jeg skal på jobb. Ganske ustabilt på en måte. Netse fredag har jeg ønsket meg fem vakter, og ikke fått svar på om jeg får vakt. Det betyr at jeg ikke kan planlegge noe den dagen. Men positivt er at jeg ofte slutter kl to, og da rekker jeg ogtrene/handle osv før jeg henter ungene i bhg ca 15.30. Dette er veldig greit når faren er på jobb, så slipper jeg barnevakt på kvelden. Men jeg tenker litt på familiesituasjonen, det må jo være mer stabilitet i det å ha en fast jobb, da vet jeg at jeg er på jobb hver dag, jeg vet hav jeg får i lønn hver måned, det blir bedre for ungene, selv om de må være litt lengre i barnehagen noen dager. Når papsen er hjemme på fri har jo han mulighet å levere/hente litt andre tider enn når vi erhjemme alene. Så jeg tror det blir bedre for ossalle, selv om jeg har et snev av dårlig samvittighet ovenfor ungene, som må gå i bhg hver dag da... Jeg vet jeg ikke skal tenke sånn, deter jo mange barn som er oi bhg hver dag. Vi er jo så heldige at når pappa har fri, så har han fri på ordentlig! Hva hadde dere gjort, tatt jobben?
høstbarn:) Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Kjempefordel med 8-16 jobb. Jeg har det, er riktignok syk nå, men har jobbet i mange år. Mannen min har ikke fast arbeidtid, så for å få det til å gå opp med barn er vi helt avhengig av at jeg jobber dagtid. Vi har feksitid da, så vi styrer litt selv. Arbeidstiden er 07.45 til 15.15, men vi kan komme å gå som det passer, bare vi er der i kjernetiden, og tilsammen jobber 100%. Veldig greit.
Lekamøia Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg synes det er godt å ha fast arbeidstid når man har små å ta hensyn til. Jeg vet ikke om du får muligheten til å flekse litt? Det er i så fall en fordel. Jeg har 8-16-jobb med fleksitid. Det har vi begge og det fungerer veldig fint. Trening gjør jeg hjemme på kveldstid de dagene jeg jobber, og på morgenen de dagene jeg har fri. Flere ganger i uken går jeg også turer. Enten på kvelden etter at poden har lagt seg, eller jeg tar han med når vi har fri, så sykler han mens jeg småløper ved siden av. God trim Det er mye lettere å planlegge med fast arbeidstid, selv om det kan bli litt vel forutsigbart innimellom For deg som har en mann som er mye borte, må det være kjempegodt å ha fast arbeidstid og fri kvelder og helger.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde tatt 8-16 på et blunk! Det er så deilig å alltid ha ettermiddagene fri:) Stabilitet, planlegging, rutiner, kjempedeilig!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Ja, 8 - 16 er veeeeeeeldig deilig i forhold til skiftarbeid! Det med butikker og saann er ikke vaerre enn aa planlegge saapass at mesteparten gjoeres naar pappa'n er hjemme. En vanesak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå