*En rosa og en blå* Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg bestilte disse i går, og de kom i dag allerede! (utrolig...) På urtesenteret.no står det at de er anbefalt å ta de 3 siste mnd'ene av svangerskapet, men så har jeg også lest en plass at de ikke er anbefalt å ta før 35. uke. Noen som vet?
Berta_78 Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Hva er bringebærbladkapsler? Hva hjelper de for? Litt uvitende :-)
mer76 Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Snakket med jordmor om dette tidligere i dag. Man skal ikke begynne å ta dem før uke 37 fordi det kan sette i gang fødselen, og det ønsker man jo ikke før den tid (prematurt barn). Berta78: Det er sikkert mange som kan forklare dette bedre enn meg, men kort fortalt så skal bringebærbladkapsler styrke livmoren. Mener den kan hjelpe livmoren til å trekke seg sammen etter fødselen.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har hørt at en kan begynne med det i siste trimester jeg da,men jeg vet ikke helt hvor jeg har det i fra,så hvis noen har snakket med jm,som hun over her,så er vel det til å stole på. Ikke noe kjekt om en skulle gå ut i fødsel mange uker før termin heller da. Har tenkt jeg skal kjøpe teen i tilegg til kapslene,for det skal hvist hjelpe livmoren veldig godt under fødsel.
M by M Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hvor bestillte du? De er så dyre på helsekosten... Har to glass igjen fra jeg var gravid sist, men det er 3 år siden, så de er vel bare å kaste tenker jeg
Loddengaard Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg fikk beskjed fra yogalæreren min om å starte å ta dem når man har omtrent 8 uker igjen. Jeg tar lav dose - kun to kapsler om dagen selv om det står to-tre to ganger om dagen. Skal nok øke når det nærmer seg. I stedet for å ta kapsler, kan man drikke te av bringebærblader to ganger om dagen.
*En rosa og en blå* Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. mai 2008 Miss T: Jeg bestilte dem på urtesenteret.no. Bestilte dem i går, og jeg fikk dem i posten i dag allerede, så de er veldig raske! Det ble tilsammen 140,- m/porto. Jeg bestilte i første omgang kun 1 boks. Det står på at man skal ta 2 kapsler pr dag. (tilsammen 960 mg)
LASARUS-på vei til føden nå! Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Er det noen som vet om det er greit å koke te på friske bringebærblader. I hagen her har det kommet små fine blader på bringebærbuskene som frister litt... Om det fungerer da?!
Mai_jente Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Vær forsiktig med å bestille på nett!!!!! Det er INGEN garanti for at de inneholder det de sier de skal,det er en grunn til at de er dyrere i faghandel,der er de også gått igjenom strenge undersøkelser... Jeg kjøpte mine på Sunkost til 179,- det er verdt å bet litt extra for at de er kontrollert!! Jeg har brukt 2 boxer nå (på 90kap) og slimproppen gikk i dag.Det er ingen fare for fortidlig fødsel,de hjelper på modningsprossesen til livmorhalsen slik at du skal få en så "normal" fødsel som mulig...L:)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Man kan ta kapslene i de 3 siste mnd'er av sv.skapet. Er te'en man ikke skal drikke før de siste 4 ukene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå