Gå til innhold

Når begynne å ta bringebærbladkapsler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte disse i går, og de kom i dag allerede! (utrolig...)

På urtesenteret.no står det at de er anbefalt å ta de 3 siste mnd'ene av svangerskapet, men så har jeg også lest en plass at de ikke er anbefalt å ta før 35. uke.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er bringebærbladkapsler? Hva hjelper de for?

Litt uvitende :-)

Skrevet

Snakket med jordmor om dette tidligere i dag. Man skal ikke begynne å ta dem før uke 37 fordi det kan sette i gang fødselen, og det ønsker man jo ikke før den tid (prematurt barn).

Berta78: Det er sikkert mange som kan forklare dette bedre enn meg, men kort fortalt så skal bringebærbladkapsler styrke livmoren. Mener den kan hjelpe livmoren til å trekke seg sammen etter fødselen.

Skrevet

Jeg har hørt at en kan begynne med det i siste trimester jeg da,men jeg vet ikke helt hvor jeg har det i fra,så hvis noen har snakket med jm,som hun over her,så er vel det til å stole på. Ikke noe kjekt om en skulle gå ut i fødsel mange uker før termin heller da.

Har tenkt jeg skal kjøpe teen i tilegg til kapslene,for det skal hvist hjelpe livmoren veldig godt under fødsel.

Skrevet

Hvor bestillte du? De er så dyre på helsekosten...

Har to glass igjen fra jeg var gravid sist, men det er 3 år siden, så de er vel bare å kaste tenker jeg ;)

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra yogalæreren min om å starte å ta dem når man har omtrent 8 uker igjen. Jeg tar lav dose - kun to kapsler om dagen selv om det står to-tre to ganger om dagen. Skal nok øke når det nærmer seg.

I stedet for å ta kapsler, kan man drikke te av bringebærblader to ganger om dagen.

Skrevet

Miss T:

Jeg bestilte dem på urtesenteret.no. Bestilte dem i går, og jeg fikk dem i posten i dag allerede, så de er veldig raske! Det ble tilsammen 140,- m/porto. Jeg bestilte i første omgang kun 1 boks. Det står på at man skal ta 2 kapsler pr dag. (tilsammen 960 mg)

Skrevet

Er det noen som vet om det er greit å koke te på friske bringebærblader. I hagen her har det kommet små fine blader på bringebærbuskene som frister litt... Om det fungerer da?!

Skrevet

Vær forsiktig med å bestille på nett!!!!! Det er INGEN garanti for at de inneholder det de sier de skal,det er en grunn til at de er dyrere i faghandel,der er de også gått igjenom strenge undersøkelser...

Jeg kjøpte mine på Sunkost til 179,- det er verdt å bet litt extra for at de er kontrollert!!

Jeg har brukt 2 boxer nå (på 90kap) og slimproppen gikk i dag.Det er ingen fare for fortidlig fødsel,de hjelper på modningsprossesen til livmorhalsen slik at du skal få en så "normal" fødsel som mulig...L:)

Skrevet

Man kan ta kapslene i de 3 siste mnd'er av sv.skapet.

Er te'en man ikke skal drikke før de siste 4 ukene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...