Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har pumpet en del til i morgen. Er så mye styr å amme i bunad. Må av med hele stasen, det går jo ikke ute i regn og 10 grader. Så varmer det når tulla skal ha mat. Men kan jeg gi litt mme dersom jeg ikke har nok? Har kjøpt en sånn ferdigblandet 2dl nan-pakke. Kan jeg gi litt av det om det ikke er nok med det jeg har pumpet? eller kan vesla reagere på det? trenger bare noe mens vi er i sentrum. det er bare noen timer. når vi skal "i hus igjen" er det ikke noe problem. hun er 1 mnd. noen som har råd om hvor mye jeg bør pumpe? trenger bare til 1 måltid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mnd da spiser de vel maks en 120 ml. Vær obs på en ting: det er ikke alle som tar flaske og liker erstatning. Prøv først i dag, slik at du ikke står der i byn og alt blir krise.

Skrevet

vet hun tar flaska, har prøvd å pumpe et par ganger før. viss hun ikke spiser med enn 120 har jeg nok. andre som vet hvor mye de spiser ved 1 mnd. kan det være " farlig" å gi erstatning? sto på pakken man skulle rådføre seg med helsestasjonen... er litt fersk i gamet jeg...

Skrevet

Er jo ikke farlig. Det er bare "ammehysteriet" som tar litt overhånd, spør du meg. Noen få, få reagerer på mme og må ha mme fra apoteket, men det vet man jo ikke før man har prøvd og helsesøster vet det jo heller ikke.

Skrevet

Det er ingen fare med å gi MME, men jeg ville prøvd i dag først. Minsta her liker ikke MME av noe slag og spytter det rett ut igjen. Uansett om hun er sulten og hjemme alene med pappa.

Så for å unngå krise i morgen hadde jeg prøvd i dag for å være på den sikre siden.

Skrevet

Det er ikke farlig å gi mme, tenk på alle oss som ikke ammer :-)

Bland mme og mm sammen så hun kjenner igjen smaken så kommer det til å gå strålende!

Skrevet

ok skal prøve. hun spiser nå, så skal gi litt mot slutten av måltidet

Skrevet

Som andre har sagt her, det går helt fint å gi det til henne om det er for lite med mm. Men du må prøve først. Jeg gjorde ikke dette, ga Hipp mme enkveld for å prøve å få han til å sove lenger, ga et fullt måltid om kvelden etter pupp. Gikk et par timer før det sa puff og alt kom opp igjen, i hele sengen, sengetøyet og gulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...