Gå til innhold

Hjelper dere mennene deres med 17. mai-forberedelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå spinner han rundt, mannen min. Baker og stryker skjorter og støvsuger og Gud veit. Skulle tro det var Kongen selv som kommer på besøk i morgen. Selv ligger jeg på sofaen. Hva med dere? Må dere hjelpe til eller klarer dere som meg å slippe unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen står for all mat og baking siden han er kokk. Jeg tar meg av resten.

Skrevet

her atr vi 50-50

ikke f om jeg hadde ligget på sofaen imens han hadde ordnet og fikset

i dag må jeg kanskje være litt mere i ro da siden jeg har skadet foten min..men skal fremdeles hjelpe til

Skrevet

Hæ?? Har dere mannfolk som forbereder til 17. mai?? Gosj, sånn skulle jeg også hatt.

Skrevet

Enig med Harenkløeitarmen.... hvis ikke jeg gjør det så blir det heller ikke gjort! Og jeg klarer ikke gjøre så mye, så da gjør vil heller ikke mer :) Men må legge til at han skal vaske bilen i kveld da, ivertfall kjøre den til maskinen :D

Og så skal vi være ute hele dagen, hele familien på resturang og bil bestemor på kaffe etterpå....det er deiligt å slippe å ha noe hjemme :)

Ønsker Dere en kjempefin 17 mai alle sammen :D

Skrevet

Vi har vel egentlig vært fylleyke de andre 17.mai som har vært de siste årene, hehe.. Det er vel heller 16.mai vi har feira enn 17.mai, hehe...;) Men dette forandrer seg når vi får barn, da blir det byturer og det å ha familie på middag/lunch. I morgen skal jeg bare ligge hjemme og daffe på min siste 17.mai før jeg blir mamma;)

Skrevet

hva re det å forberede da? vi har aldri lagt noe spesielt i den dagen vi. men hadd jeg skulle gjort noe, så hadde han sikkert hjølpa til å vaske gølve om jeg spurte. det er liksom det eneste jeg ikke klarer selv for tida!

Skrevet

haha. jeg har satt opp to 17. maiflagg til pynt i en vase på peisen. det er dte enste "forberedelsene" vi har gjort. men i morgen, så tar vi ett flagg hver og drar til byen, så her er dte ingen som gjør forberedelser. skal ikke ha gjester uansett. spiser både frokost, lunsj og middag borte.

Skrevet

Ja det kan du tro. Her har jeg stått på hele dagen og rydda og vaska klær. Droppa tur ut m barselgjengen, så alt skal være klart til i mårra. I går var jeg å handle sko til meg og ungene.

Han kom hjem kl 14, og jeg spurte ham om han kunne vaske over gulvet. Han sa ok å satte seg å spille på datan mens jeg lagde middag. Klokka 16 sliter han seg løs fra datan for å dra på bowling og pub-runde med kolleger. Jeg har bekkenløsning, og må rydde stua og kjøkkenet en gang til. Brette og legge på plass en haug med rene klær stryke klær til meg, ham og 5 unger, Rydde vogna til minsten og i tillegg vaske gulvet etter at alle ungene er i seng.

I morgen blir det den samme leksa som hvert år. Jeg dusjer og pynter meg og ungene. Han står opp, dusjer og kler på seg og er klar til å dra. Han er sur for ungen kjekler, og fordi jeg ikke er ferdig med alt, og klar til å hoppe i bilen. Jeg løper som oftest rundt for å samle sammen det vi skal ha med, er svett før jeg er ute av huset. I tillegg kommer mamma i kveld og hun stresser som bare det fra morgenen av.

Hipp hurra for 17. Mai sier nå jeg. Uansett når vi først er avgårde, så blir dagen bra.

Skrevet

Patetisk å være gratis hushjelp.

Skrevet

I tillegg ble han sur fordi jeg ikke fikk til å kjøre ham nedover på byen. Han tenkte å gå, men ble så han tok bilen, da kan han ikke ta seg en Øl, men akkurat det bryr meg midt på leggen akkurat nå. Det tar en time å gå nedover, og det var 25 min til han skulle møte de andre.

I jula derimot er det han som står for middagen og lysene på treet, og jeg resten. Guttene på 10 og 12 er flinke til å hjelpe til hjemme.

Skrevet

Kjære Pusur_mor!

Hvordan klarer du å leve med en mann det absolutt ikke er noe "tak" i?

Ut i fra det du skriver, så virker ikke mannen din særlig hensynsfull......

Synes du ikke selv at du fortjener noe bedre?

Uansett så står det respekt av innsatsen din!

Håper du får hvile ut i morgen kveld:)

Skrevet

Jeg synes ikke det står respekt av insatsen din. Den er en fornærmesle mot alle kvinner.

Skrevet

Si hva dere vil, men vi elsker hverandre. Han gjør mye ellers, som å stå for matlaging når vi får besøk. Ta det med ro han kommer til å måtte ta sin del i morgen, ja. Ryddinga er ikke han største talent, så det blir nesten dobbelt opp å be ham. Gulvvasken er egentlig det jeg hadde sett mest fram til at han skulle ta + støvsuge/ moppe først. Er det som er tungst, og nå har jeg moppet over en gang i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...