Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ALTFOR nysgjerrig selvom det er akkurat samme for meg hva det blir. Hvordan klarer dere å la vær å spørre på ultralyden??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;) Vi skulle egentlig vite kjønnet, men de kunne ikke se det på UL. Så vi venter til fødselen;) Hun på ultralyden spurte oss om vi ville vite det og vi sa ja.. Men tenkte ikke så mye på det der og da, for var bare så glad for å kunne se at den lille hadde det bra og var frisk;)

Er egentlig glad for at vi ikke vet det, det er litt spennende å kunne gå rundt og lure på hvem som skjuler seg inni der, hehe. Slipper å ta feil også da, i tilfelle det skulle skje. Man vet jo aldri;)

Skrevet

Ville ikke vite med 1.mann og synes faktisk ikke det var så vanskelig å ikke spørre, vi hadde blitt enig om det og det var med den innstillingen jeg dro på ul.

Denne gangen ville jeg vite (vet ikke hvorforr jeg var så gira på det), og ingenting kunne få meg fra å spørre. Nå var ikke babyen helt villig til å vise seg, men legen trodde det var en jente da babyen ikke hadde noen "tut". Nå er jeg enda mer gira, for nå vet vi jo ikke helt 100 % at det er jente. Skal uansett tilbake på ul i uke 32 så da får vi se om babyen er mer villig til å vise seg : )

Skrevet

Hos oss var det samboern som hadde ønske om å ikke vite noe. Jeg hadde egentlig ikke noen sterke meninger verken for eller imot så jeg syntes det var greit. Var på ultralyd på tirsdag og det var så gøy at jeg glemte alt om kjønn ;-) Men må jo innrømme at jeg spekulerer litt da, har akkurat lest innlegget om at det tyder på gutt hvis puppene ikke vokser noe særlig og siden mine er akkurat samme størrelse som før så kan det jo kanskje være noe i det, hihi ;-)

Skrevet

Vi ville ikke vite. Dvs, samboer var mest bestemt på å ikke vite og da følte ikke jeg for å vite det heller. Det får være enten eller. På UL glemte jeg alt som hadde med kjønn å gjøre og var bare i ekstase for å se en levende baby inni der.:) Var liksom ikke opphengt i det på forhånd og da slappet jeg helt av i fht det på UL. Må jo si jeg går hver dag og lurer på hva det er da, men det skal jo bli skikkelig spennende når babyen fødes i alle fall. Har ikke noe større ønske om det ene eller andre heller.

Skrevet

Vi var einige i å ikkje vite kjønnet. Dette er vår første og vi har heller ingen formeining om kva det blir ;o) Blir jo berre endå meir spennande framover mot fødselen. Utrulig kor mange meiningar det er om kva kjønn det blir. Alle rundt oss har ei meining om magen, fasong, graviditetsforløp osv... her er det mykje motstridande erfaringar ute og går!!! Foreløpig er det fleirtal som meiner gut, ken veit?! Blir jo litt nysjerrig oxo avogtil ;o)

Skrevet

Jeg skal på ultralyd på tirsdag, og jeg tror nok at jeg må virkelig passe meg for å klare å la være å spørre! *hehe* Sambo er veldig klar på at han ikke vil vite det. Jeg kunne i og for seg tenke meg å vite, men siden han føler mye sterkere for dette enn meg, blir det vel som han sier når det gjelder dette. Jeg får heller få viljen min på andre områder!? *hehe*

Unntaket er selvsagt hvis vi skulle slumpe til å se det selv. Vi er begge vant med UL, særlig sambo. Så jeg har fått ham til å love på tro og ære at hvis en av oss ser noe, eller TROR vi ser noe, så skal vi sjekke ordentlig, slik at begge får vite det...

Skrevet

Vi visste det ikke med nr 1, det var veldig spennende under graviditeten:-) Når han ble født ble vi så overveldet at vi helt glemte å være nysgjerrig på kjønnet. Det var så stort å endelig få se hvem som hadde vært der inne så lenge:-) Til slutt spurte jm min mann om ikke han skulle fortelle moren (meg) om det var gutt eller jente. Da sa han at det var en jente, og da sa jm: "nei, nå tuller du godt, det er en gutt!" Det var så vittig, for vi var liksom ikke interessert i kjønnet i det hele tatt der og da:-) Nå skal vi vite det, hadde aldri klart å ikke visst en gang til, og så er det lettere av praktiske grunner så vi kan sile ut hva som skal arves og ikke arves etter lillemann:-)

Skrevet

Jeg ville egentlig vite, men min kjære ville ikke og jeg fant ut at jeg hadde aldri klart å holde meg om jeg visste:)

på ul glemte jeg helt alt som har med kjønn å gjøre.. var hellen min kjære som ble nyskjerrig, men baby klarte å holde på hemmeligheten selv så vi er lykkelige uvitende:)

Skrevet

Det var jammen meg ikke mange som ikke vil vite

Vi vil ikke vite det, Vi ville ikke vite sist og det er så befriende å ikke vite.

Da vi var på ul sa jeg at jeg vet ikke om du har sett hva det blir, men vi har egentlig bestemt oss for å ikke vite det.

Hun svarte med at det var ikke det hun fokuserte på og at det var bra vi ikke ville vite (hun var hyggelig altså)

Når han ble født så ble han holdt opp så jeg fikk se ham, så spurte jeg om det var gutt eller jente, ingen hadde sjekket så da måtte vi det.

Navlestrengen hang jo i veien så til slutt kom det fra pappan: "sjekk de ballene a"

Så da viste jeg at jeg hadde fått en gutt.

Skrevet

*hehe* Herlig kommentar fra pappa, da!!

Skrevet

Mini ville ikke vise seg frem så da slapp vi å velge selv, veldig greit siden vi var i tvil om vi ville vite eller ikke. Nå er vi ganske sikre på at vi ikke kommer til å spørre om kjønn om det blir flere ul.

Visste ikke med førstemann og det var så utrolig moro å få vite etter fødselen. Ingen formeninger om utseende, personlighet eller annet, alt var helt blanke ark.

Da tvillingene kom visste vi det, men måtte dobbeltsjekke etterpå om det var riktig allikevel. Da kunne vi jo like gjerne ha ventet med å vite ;-)

Skrevet

Med første klarte vi ikke å se det, med nr. to ønsket vi å vite og da fikk vi vite det var en gutt. Denne gangen ville vi ikke vite det. Håper bare inderlig at barnet er friskt.

Skrevet

Jeg ville ikke vite det med første mann, og heller ikke nå. Og det sa jeg i fra til jordmor på forhånd slik at hun ikke skulle "buse ut med det". Men hun sa "han" under hele undersøkelsen, og gutt ble det, om det betyr noe :-)

Eller sa jeg gjennomført han/hun i annenhver måned under hele svangerskapet, til stor undring for de rundt meg...

Skrevet

Vi er ikke helt sikre enda. Med nr 1 og 2 visste vi det ikke, mens nr 3 visste vi var gutt. Jeg synes det er praktisk å vite det i forhold til forberedelser. Har klær som må vaskes og ordnes, og ser ikke helt for meg å begynne med det etter at vi er kommet hjem med babyen. I tillegg tror jeg storesøsknene synes det er morsomt å vite hva som kommer. Bli bedre "kjent" osv. Mannen min heller litt til å ikke vite, så vi har ikke diskutert det ordentlig enda. Er enda en måned igjen til ul.

Skrevet

Venter nå mitt tredje barn. Har ikke visst det med de to første jeg heller. Men denne gangen vil jeg vite det, og håper da de kanse det på UL hva som ligger der inni magen min:)

Syntes det var veldig kjekt å ikke vite med de to første. Ble ekstra spennende til fødselen. Men denne gangen tenkte jeg at det kunne være greit å vite å planlegge hva slags klær jeg skal vaske og gjøre klar:) (har en av hvert kjønn fra før)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...