Gå til innhold

Hvor mye sover deres skjønne små?


mammaen til Helle+2 i magen

Anbefalte innlegg

Her har Helle begynt å sove hele natten, 6-7 timer i strekk og hele formiddagen som oftest, men hun sover veldig lite om ettermiddagen og så og si ingenting om kvelden! Hun er tydelig trøtt men virker som hun ikke finner roen helt.... må på tur i vogn slik at hun sover en halv time-time, men sover ikke nødvendigvis på tur heller.. Vet ikke om jeg skal stresse og bekymre meg eller om hun skal få være våken..? kanskje er det jeg som ikke er flink nok eller har gode nok rutiner....

Helle er foresten 10 uker i morgen (tiden flyr) :)

 

Hvor mye sover deres små -?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nora, som nå er 7 uker, sover fra rundt 23:30-08:00, i denne perioden er det amming rundt kl 3 og 6 og ofte et bleieskift (hun sovner med engang etter amming og bleieskift). Hun sover på og av hele dagen helt til rundt 17 og da er hun våken resten av kvelden. Hun blir da veeeldig overtrøtt og er veeeldig vanskelig å legge. Vi begynner leggingen kl 21.......ganske slitsomt det der...vi prøver å få til en gåtur med bæresjal på kvelden for at hun skal være lettere å legge på kvelden, men det hjelper ikke..igår prøvde jeg babymassage, men ble ikke noe lettere av det heller. Vi prøver å få henne til å ta flaske med mme (i tilfelle det er sult som holder henne våken..), men det vil hun ikke ha. Vil ikke ha mm på flaske heller..og ikke smokk!

 

noen tips på å unngå overtrøtt unge og lette legging på kvelden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har nå fått tredjemann, og han er helt annerledes enn de 2 andre! Førstemann sov 4 timer første økten (fra ca 23:30), og så 3 timer i mellom ammingen. Andremann ville ha mat hver 3dje time hele døgnet, mens tredjemann sover nå fra rundt 23:30 til kl 07:00 uten mat! Luksus! :-) Hadde også problemer med smokk, men etter å ha prøvd ulike varianter tok han Avent-smokken med en gang! Min niese skulle ikke ha smokk før hun ble introdusert for Nuke-smokken. Vet ikke om du har prøvd ulike varianter, men hvis ikke kan det vere verdt et forsøk. På prematuravdelingen sa de at det kan være lurt å prøve større smokker også (feks 3-6mnd-smokker), fordi enkelte barn har sugerefleksen langt bak. Ellers sverger jeg til koseteppet (helseteppene de selger på Princess). Da sovner barna mine i alle fall :-) Det var mine råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casper, som er 11 uker sover faktisk for mye, uten å be om mat.. sovner 21.30 og våkner ca 08.30, så sover 11 timer i strekk.. på dagen sover han oftest korte høneblundre på 45 minutter 3-4 ganger. Vi har nå vurdert å vekke han om natten for å gi mat, da han ikke legger på seg optimalt.. Noen tips??

 

Før vi fikk gode leggerutiner sov han dårlig, slet mye de første ukene. Nå er det bad/stell 2030, så pupp. Kan faktisk legge han i sengen våken etter maten og han roer seg og sovner etter hvert, men han MÅ ha smukken da, roer seg ikke uten..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et helt likt med HI! Oda er 8 uker, sover hele formiddagen (kanskje ettermiddagen hvis hun er i vogn ell bil) våken absolutt hele kvelden til vi legger oss (kanskje noen små power-naps innimellom) så sover hun til 5-6 og får pupp, og sover videre:)

 

Men vanskelig å finne roen på kvelden, ser jo at hun er trøtt og hun er litt sutrete..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...