Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en gutt på 4 uker,og tørr nesten ikke spise noen ting.har hørt at man ikke skal spise sjokolade og is.hva spiser og ikke spiser dere andre?man må jo kose seg litt også:)det er jo 17 mai i morra,og da må jeg spise is.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 3 mnd, spiser det meste. Holder meg unna kål og erter, og er forsiktig med løk og brus.. Hun likte ikke når jeg åt sviskekompott og plommesyltetøy så det holder jeg meg unna. Ellers spiser jeg alt mulig, men begrenser jo mengden hvis jeg lurer på om det er noe hun kan reagere på. Sjokolade og is har gått helt fint her i huset. Prøv deg fram med litt om gangen.

Ikke så lurt å drikke 3 liter brus dersom småen skulle reagere på det.:-)

Skrevet

Man må bare prøve seg litt fram...

Jeg var også veldig forsiktig i starten, men nå spiser jeg alt bortsett fra reker og jordbær...

Min er 10 uker...

Så jeg tror du kan kose deg på 17. mai med god samvittighet ;)

Skrevet

Jeg spiste taco når han var bare noen uker. Det reagerte han voldsomt på. Etter det fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg nesten bare spiste skive med leverpostei. Men man må nesten bare prøve seg fram. Noen unger tåler mer en andre. Min tålte egentlig det meste, utenom appelsin og sterk mat. Men holdt meg unna løk å de verste tingene uansett da. Spis en is i morgen du, men selv om det er 17mai bør du nok være litt forsiktig med å hive inn på is,brus, sjokolade +++ på en å samme dag når du ikke vet om han reagerer på det:) hehe

Skrevet

Jeg holder meg unna kål og løk. Det er det eneste. Og så spiser jeg ikke reker, men det er kun fordi sambo er svært allergisk, og at mini da muligens er disponert for allergi. Det var rådet jeg fikk fra legen min i alle fall - han sa at jordbær og reker kan en spise med god samvittighet (med mindre ungen reagerer så klart).

Jeg spiser masse sjokolade hver dag, og mini har ikke reagert i det hele tatt. Helsesøstra mi sa at det var bedre å spise normalt, og heller se om ungen reagerer, enn å holde seg unna en masse greier som kanskje barnet ikke reagerer på i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...