Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

usikker på hva vi skal kjøpe til den første tiden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør jeg også...og under seg. Mange snakker så varmt om saueskinn, men jeg synes det høres så varmt ut!!

Dette er mitt tredje barn så jeg burde sikkert vite, men hva hjelper det når jeg ikke har fått barn på sommeren før...

Skrevet

Er også tredjegangs, men sommermamma for første gang. ;-)

Jeg skal ha lammeskinnet under, jf. helsesøsters råd.

Og så har jeg dyne over, for soverommet vårt er veldig kaldt (i sokkeletasje og på skyggesiden) og vi sover med vinduet åpent.

Hvis det skulle bli veldig varmt har jeg også kjøpt en av disse teppeposene som man kler babyen i fra Ikea, den er litt tynnere enn dyna, eller hvis vi skal sove et varmere sted; helseteppe.

Man kan jo også variere hva babyen skal ligge i. De må jo ikke ligge i pysj, men kan f.eks. ligge i lang-/ kortermet body.

Skrevet

Jeg har en sønn som ble født i juni og han sov enten bare i bleia eller kortermet pysj uten ben. Et pledd var nok noen netter men nyfødte vil helst ha det så trangt og lunt som mulig, så andre netter da ville han helst ha en tynnere dyne for å sovne. Dere må nesten bare se ann varmen og babyen deres hva den trives best med :)

Skrevet

Lillemor skal sove i kurv med madrass og laken og ha dyne over seg. Blir det ekstremt varmt får hun bruke helseteppe i stedet for dyne. Har mange pysjer, men også kortermede bodyer hvis det skulle bli for varmt.

Skrevet

Vi brukte sist bare helseteppe evt med bomull eller fleeceteppe oppå. Greit å regulere etter temperatur, og etter hva babyen har på seg av klær. Dyne brukte vi ikke før slutten av august.

Saueskinn under virket utmerket. behøver ikke bli for varmt, med bare tynt pledd oppå. Gutten var aldri klam og svett på undersiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...