Endelig =) Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Jeg er en jente på 27 år som har i 5 år prøvd å bli gravid uten hell... Men, i går viste graviditet testen positivt og det samme gjorde det hos legen i dag... Har dere noe råd og tips til meg, vet ingenting så alt tas imot med takk
gullegget Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Så gøy!! Gratulerer så mye!!!! Jeg regner med at du spiser folsyre og tran. Ellers er det ikke så mye, vere flink å drikke vann, lytte til kroppen, ikke spise upasuriserte oster og rått kjøtt, spekemat, alkohol, for mange kopper kaffe om dagen. Jeg husker ikke mer. Har gått gravid i 34 uker så alt går av seg selv nå.. Nyt frøet i magen:) Lykke til:)
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Gratulerer så masse! Samme skjedde med meg og jeg var 26 år når jeg ble gravid etter 5 år prøving. Nå er jeg 28 år og venter nr 2. Slenger meg på rådet om folat og tran. Ellers, får nok søvn/hvile, vær litt aktiv hver dag, drikk 1,5-2 l vann om dagen, spiser variert og regelmessig for å holde blodsukkeret stabilt, unngå for mye sukker, ta kalsium/magnesium hvis du opplever krampe i bena (spør jordmor om dose), og ellers nyt den herlige og spennende tiden du er i ferd med å gå inn i! Pluss: husk at det er helt normalt å legge på seg 12-15 kg.
Endelig =) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Tusen takk for det, spiser folat, men har ikke begynt med tran, får kjøpe meg en flaske i dag =) Jeg er for tiden sykemeldt så hvile får jeg nok av og siden jeg har hund må jeg ut og gå hver dag... Klarer ikke helt å glede meg så mye siden jeg er kommet så kort på vei, men jeg krysser fingrene for at det skal gå bra=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå