najs Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 er så sint på faren til min eldste gutt. Vi bor ikke sammen og jeg er hovedforsørger. 17 mai bytter vi på og i år er det hans tur. Sønnen min går i første klasse og har øvd til 17 maitoget med klassen og gledet seg vanvittig. Igår sender jeg en melding og sier at vi ska gå å se på han og får da vite at sønnen min skall ikke gå i toget. Ikke har han fortalt meg, lærer og ikke minst sønnen vår dette. Grunnen: Han er nemlig sammen med en dame som har en gutt i 5 klasse og de arrangerer noe greier på skolen hans så når toget til sønnen min går så ska han rigge noen greier. Jeg blir så sint at jeg ikke vet hva jeg ska gjøre av meg men så må jeg bare svelge bamsekamelen for å ikke skape kjempekrangel. Så jeg tilbyr meg at vi kan hente sønnen min, la han gå i toget for å kjøre han til dem etterpå, men nei da. Det var jo hans 17 mai. For det første har hennes gutt en far som stiller opp masse, kan da ikke eksen min stille opp på sønnen hans. Og er det ikke normalt at man som par deler på seg og ser på hversitt barn hvis ting krasjer? Makan til stor idiot!!!! Og nå måtte jeg fortelle en 6 år gammel gutt at han ikke kan gå i toget (for han måtte jo få vite før 17 mai) og lyve å fortelle at pappa virkelig ikke har mulighet og han synes det er leit. Fans helveteseks!!!!
firemerkersmør Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Da synes jeg faren kan komme og fortelle det selv.
lucky_mom Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Kan ikke du ta han med i toget da..? Hvis de har andre planer akkurat da så synes kanskje de at det er greit? Stakkars gutten, klart han må få gått i tog med klassekameratene sine!! Synes det er helt forferdelig at ikke Pappaen kan priotitere gutten sin på en sånn dag!!
najs Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Jo vi foreslo at vi kunne ta han for å siden levere han til dem rett etterpå men siden det var hans 17 mai så var ikke det aktuelt. Hva gjør man i sånne situasjoner, jeg er vel egentlig maktesløs....
lucky_mom Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Uff, får vondt av både deg og gutten din, jeg. Ikke noen god situasjon!! Håper Pappaen tar til vettet da. Tror ikke jeg ville sagt noe til barnet jeg, la faren gjøre det. Det er jo han som skal skuffe ham, ikke du. Kanskje han ombestemmer seg hvis han får oppleve den reaksjonen som kommer... Klem til deg.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Helt forferdelig. Men du skal ikke være syndebukken for dette. Faren får fortelle sønnen sin om dette selv. Jeg vil også mast litt på det at du kan ta han med i toget han skal gå i og levere han til faren etter det. Kjip situasjon, lykke til og håper det ordner seg til alles beste.
*Lissi* Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Hadde gitt beskjed om at gutten skulle gå i tog med klassekammeratene, og tatt han med selv. Deretter hadde jeg kjørt han tilbake til faren. 17.mai er først og fremst barnas dag, og hadde gitt en lang marsj i om faren hadde blitt sur.....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 jeg forstår at det er dødskjipt! men det er jo lov og håpe at far ombestemmer seg når han må fortelle dette til gutten selv og ser hvor leiseg han blir? si til far at tilbudet om og hente og la han gå i tog står ved lag, og si at han selv får fortelle til sønnen deres at det ikke blir noe tog. det ville i hvert fall jeg gjort
annki83 Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 når ska pappa hente sønnen sin da? hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde vært så frekk at jeg hadde nektet han å hente han vis han var hos meg. å så kjørt han til far etter toget. eventulet overnatta hos noen så han ikke bare kunne komme på døra å kreve å hente han liksom. ja da eg vet ekstremt. men det er da faen meg ekstremt å nekte sønnen sin å gå i tog o da! hallo!
1 høne i haneflokken-født Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 hadde det vært meg hadde jeg kalt inn til ny mekling og fått bort det at pappen som bor en annen plass skal ha han på 17 mai, jeg gav beskjed til min ex at ettersom ungene har begyndt på skolen så er det ikke deling på 17 mai lenger, han kan hvis han vil få ta de med seg etter at lekene er ferdig arrangert og han må bare komme og se på i toget og være med oss på lekene, så velger han selv, og det var han enig i, hadde han ikke det så hadde jeg fått en ny mekling, er 100 % sikker på at en meklingsmann hadde sitt ditt synspunkt akkurat der og hvor viktig det er for et barn å gå være med på dette.........
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 og nekte far og ha barnet om man har en skriftlig samværsavtalle er ikke lurt! man kan ikke bare gå inn og bestemme hva far skal gjøre under sitt samvær, akkurat som han ikke kan nekte deg og ha barnet fordi du gjør noe han ikke er enig i. at barnet ikke får gå i tog er trist, men og reagere med og bryte en samværsavalle på den måten er også feil. to feil blir ikke en rett. tenk dere selv om far til deres barn skulle nektet og levere tilbake barnet fordi han var uenig i noe dere gjorde eller ikke gjorde? sån kan man ikke holde på. da ville jeg i hvert fall ringt familievernkontoret og forhørt meg hva de sa først. kan aldri tenke meg at de kommer til og anbefalle at mor holder tilbake småen fra samvær pga at far ikke vil la småen gå i tog
ana baroma Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Oj... jeg hadde nok sagt til far at da får han formidle den beskjeden til gutten selv, siden han er så stri. Han kunne gjerne fått fortelle at du ikke kan gjøre den tjenesten du nevner heller - og at han er nødt til å prioritere anderledes denne gangen. Dette blir ærlig talt bare for å ødelegge sånn ujeg leser det! Og den det går utover er jo en liten tass... Håper jo at dette ordner seg, og at gutten evt kommer greit over dette her. Men i etterkant av feiringen hadde jeg nok innkalt til et møte på fvk for å ikke oppleve dette igjen.
najs Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. mai 2008 Hele meg ønsker at jeg kunne gjøre på den måten men... det har jeg dessverre ikke lov til. Plutselig har jeg "forhindret" samvær og det kan slå tilbake rimelig hardt ved en ev omsorgstvist. Det er noe han truer støtt og stadig med så jeg må passe på å ha rent mel i posen. Nå sendte jeg en melding igjen og foreslo at jeg kunne ta han men han begynner å bare å svirre om at det flere barn i huset og det er hans dag som ikke jeg har noe med bla bla i en kranglete tone så det siste jeg avsluttet med (sikkert idiotisk, men det brast) at "håper du skjønner hvilken dårlig far du kan være noen ggr. Fint at XXXX har et hjem her der han faktisk teller på alle måter." Nå ska det sies at det ikke er første gangen sånne ting skjer og jeg har svelget kameler fra en hel stall.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde faktisk ringt samboeren hans jeg da og håpet at morshjertet hennes skinner over på din sønn. Hvis jeg hadde et bonusbarn ville jeg helt klart at h*n skulle fått en feiring på sine premisser og ikke mine.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 jeg tror det er litt dumt og svare sånn. selv om det er vanselig må du prøve og tenkte taktisk. når du skriver slike meldinger til han så blir det en kamp. en kamp mellom dere to, som gjør at han sansynligvis i hvert fall ikke skal gjøre som du sier (barnslig som man ofte blir når man blir sint) men jeg vet det er vanskelig altså! men ikke si noe til småen, så kan far få gleden av det selv! men ikke si til småen noe negativt om far eller hans valg på angående dette. når småen forteller deg dette så trøst han osv. men ikke snakt stykt om far, da knuses hjerte enda mer.
najs Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. mai 2008 Dessverre er nok problemet mere samboern hans. Det høres ut som en klisje å si om sitt barns stemor - men hun er virkelig et hespetre som kjefter og smeller for alt og tror selv hun er en dronning over alle lager og regler. Ved skolestart til sønnen min skulle hun heve seg over reglene den dagen og ta med masse unger, fordi det fungerte fint da hennes sønn begynte på skole. Jeg satt med papir fra rektor der det stod tydelig at man ikke skulle ta med små søsken om det ikke var helt nødvendig pga plass og at barna trenger støtte. Dette nektet hun å lese. Så det endte med at jeg nektet henne å komme (ikke fan at hun ska komme der og oppføre seg ille på min sønns første skoledag) og sen bad jeg henne å aldri snakke med meg mer. Eksen min er dessverre en av de idiotene som lar seg styres. Men jeg holder henne utenfor og han får selv ta ansvar for sin dumme handlinger.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Jeg er enig med dem som har svart deg her, HI. La faren få fortelle sønnen at han ikke få gå i 17. mai tog sammen med klassekameratene sine, som han har gledet seg til. La han få takle skuffelsen. Syns synd i gutten din, jeg. Håper det ordner seg til slutt.
Dunder Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Snakker gutten din mye om barnetoget? Kanskje du kan si til gutten din at han skal være hos pappa på 17. mai og da er det pappa som bestemmer om han skal gå i tog eller ikke. Så kanskje gutten din selv tar initiativ til å spørre pappa. Er kanskje litt sent i og med at det er i morgen da..
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Hva med å nekte ham å ha ungen på17mai hvis han da alkevel kke prioriterer å ta med ungen i 17mai tog på barnets skole? Jeg tror faktisk du vil få medhold på familieværnkontoret også i akkurat den saken, bytt helg rett og slett. Gi ham ultimatumet, enten så tar han med ungen i barnetoget der han skal gå, hvis ikke så har du barnet selv den dagen. PUNKTUM!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde faktisk ringt fam.vern kontoret og spurt om råd i denne saken. De ønsker jo definitivt barnets beste..... noe xen din tydeligvis ikke gjør.
bærtæ Skrevet 16. mai 2008 #22 Skrevet 16. mai 2008 17.mai er barnas dag og vet om andre som har fått medhold i å ha barnet hvert år pga barnefar ikke har interesse av dagen. Såklart skal gutten gå i tog og jeg syns oppriktig synd i han:( Kan ikke skjønne at faren ikke ser at han kun ødelegger for barnet ditt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. mai 2008 #23 Skrevet 16. mai 2008 Det hadde jeg IKKE gått med på.. Aldri i verden. Første gang han skal gå i skoletog og det er jo såå stas.. Kan ikke du ha han til han har gått i tog også får han dra til faren etterpå.. Er jo utrolig teit om han bare skal henge på slep hos de andre og være 5. hjulet på vogna der.
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mai 2008 #24 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for han å ha sønnen mens toget går, når han selv skal bruke tida på å rigge utstyr?? Hadde hatt litt mer forståelse hvis han skulle brukt tida sammen med guttungen, men det høres jo ikke sånn ut.. Håper du har latt han fortelle guttungen selv at det ikke blir noe tog i år. Ikke ta den støyten også.. Håper det ordner seg for dere og blir en fin 17. mai
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå