Tomtetroll Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Er i uke 16 nå, og verre enn noen gang! Er så drit lei av at alt jeg putter i munnen kommer opp igjen. Var kvalmfri i noen dager tidligere i svangerskapet, så kom det tilbake verre enn noen gang. Det verste er at jeg ikke klarer noenting, er slapp og dårlig i hele kroppen pga kvalmen, og da er det tungt å passe en 1 og et halvt -åring og holde hus og hjem ryddig samtidig som jeg er kokk i huset. Håper det ikke er lenge igjen med så ekstrem kvalme..Hvor lenge varte det på dere andre som har diagnosen hyperemesis?
kua kalva,drektig igjen Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 i uke 22, nå spyr jeg bare av og til, er i uke 28 i morgen, men har spydd som en gris hele tiden, spyr ennå minst 3 ganger i uka
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Jeg hadde hyperemesis når jeg var gravid med Vesla. Jeg begynte å bedre meg når jeg var ca 15-16 uker. Så får håpe det gir seg hos deg også snart! Men har du prøvd å ta noen tabeletter mot kvalmen? Afipran el prostafen? Prostafenen reddet hvertfall meg!
Tomtetroll Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Prostafen virker ikke på meg.. men afipran stikkpiller hjelper litt. Kaster ikke opp på kvelden om jeg tar de, men på dagtid er det ikke til å unngå siden jeg er så utrolig kvalm. Fikk også phenergan for noen uker siden, men kasta de opp, så måtte få stikkpiller. Ble også supertrett av dem de få gangene jeg klarte å beholde dem i magen, og fikk urolige ben. Jeg er ikke så veldig glad i å ta medikamenter når jeg er gravid, men må man så må man. Er vel ikke annet å gjøre enn å krysse fingrene og håpe at det går over snart.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Ikke gitt seg enda er 15+4 i dag.. Håper det gir seg snart...
*Mayya* - Termin 15. mars Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Uff... så dumt at ingenting hjelper =( Håper mannen din kan hjelpe litt mer til med husarbeid og slik sånn at du kan få slappe godt av.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Første svangerskapet mitt kastet jeg opp fra uke 4 til siste gang 1 time før snuppa var ute. Denne gangen begynte jeg å kaste opp med en gang etter at sammensmeltning av egg og sperm var et faktum, dvs uke2.. Og det ga seg delvis i uke17. Er 27+4 nå, og kaster opp av og til igjen men det tror jeg mest er pga halsbrann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå