Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår bruker nå bleiestr nr 3. Var på Rimi i går å skulle handle bleier, og jeg blei helt satt ut! I str 3 har man: New Baby, Baby Dry og Active Fit. Og det står ikke på pakkene hva forskjellen er! Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står kiloannvisninger på pakkene. Følg den så går det nok bra

Skrevet

Ja,det skjønner jeg og da! Men str 3 er samme kg anvisning uansett hvilke av disse du velger.

Skrevet

New baby er jo for små babyer. Dette sluttet babyen min å bruke bare etter et par månender.

Active fit og baby dry kan brukes om hverandre.

Jeg synes active fit hadde en dårlig passfasong til jenta mi, mens baby dry fungerer kjempebra. En venninne av meg synes active fit fungerer bedre så her er det bare å prøve seg fram.

Skrevet

Ja, dette lurer jeg også på!!

Men èn ting har jeg merket meg, og det er at Baby Dry lukter helt rart!

Skikkelig merkelig og fæl lukt.. Da er Active Fit bedre ja.

Tenkte kanskje Baby Dry var bedre da gutten vår ofte tisser gjennom på natta, men ingen forskjell på bleiene der iallefall.

Skrevet

ps. trykk på de forskjellige produktene så står det om dem :-)

Skrevet

Aktiv fit funker som bare den her, hun kan røre seg så bra atte=)

Easy up bruker jeg om hun er vill på stelle bordet og ikke vil ligge stille...

Gå etter kg anvisningen og prøv deg frem til det som passer barnet ditt.

Skrevet

vet ikke hva forskjellen er, men vi liker active fit best til lillegutt.

Er nok bare å prøve seg frem :o)

Skrevet

Kiloanvisningene er jo ikke alltid like enkle; jeg kjøpte en pakke med den som er nr 3, altså 4-9 kg. Lillegutt veier 5,9 kg så burde jo være helt fin, men de var alt for svære. Selv om jeg strammet den alt jeg kunne så ble den for løs og det ville blitt lekkasjer.

Så vi måtte tilbake på nr 2; new born tror jeg det er - den gule pakka.Tror den første jeg kjøpte var active fit, virker jo god bare gutten blir stor nok :)

Skrevet

libero er mye bedre, da tisser de ikke gjennom om natta...

Skrevet

Hehe,jo takk for tips 11:56. Jeg har faktisk prøvd Libero,det er ikke noe for barnet gitt.. Bæsjen lå helt opp i nakken. Pluss at bleia er så tjukk at det ser ut som hun har pute mellom beina.. Men ellers takk! :)

Skrevet

Nå er dette litt utenfor tema da..Men jeg har prøvd begge bleiene mye og jeg opplevde at med Pampers kom bæsjen ut på sidene.. Også lukter det så mye mer siden de er tynnere enn Libero. Kunne lukte avføring på hånden etter man hadde hatt den mot rumpa..*blæh*

Synes Pampers har bedre passform, og ja, den er tynnere enn Libero. Men har erfart at med Libero holder det seg mer innenfor og det lukter ikke så mye i gjennom..

Dette med at det kommer utom bleie, har ikke det litt med hvor godt vi har festet bleien på og evt liggestillingen til babyen? Eller hvordan erfarte du det Labambie?

Skrevet

Helt enig... Jeg har brukt Pampers helt fra begynnelsen, men prøvde en pakke Libero for moro skyld for noen dager siden. Ikke nok med at bleia var minst dobbelt så tykk som Pampers, den ble hard og ukomfortabel etter at den ble våt - og i tillegg ble den fuktig på utsiden. Det er også de eneste gangene avføringen har kommet utenfor bleia og på klærne, det har faktisk aldri skjedd med Pampers. Så ikke noe bytte til Libero her heller nei ;o)

Her bruker vi Newborn str 2, den er faktisk nesten i største laget selv om lilegutt er 2 mnd. Så det blir nok en stund til vi bytter til str 3 enda...

Skrevet

Hmm, snodig at vi erfarer så forskjellig..:P Jeg har brukt de litt samtidig til nå jeg, for hadde en del Pampers pga gratiskuponger. Men brukte Libero på sykehuset, og kjøpte derfor det etterpå også. Er ikke helt overbevist over hverken den ene eller andre ennå jeg..Synes begge har noen plusser og minuser! Må vel prøve begge litt til før jeg får noen favoritt..;)

Skrevet

Vi brukte pampers helt fra begynnelsen av, men så begynte de og lekke på sidene. Gikk opp en str, men lekker fortsatt. Så vi har gått over til libero sine. Og First price på nettene. 3 mnd og veier 5,5kg og bruker str 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...