Gå til innhold

Hva baker dere til 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er svensk og har ikke noe spesielle 17 mai tradisjoner. vi skal ikke så mye imorgen heller. Men tenkte at jeg kanskje kunne bake noe da.... men hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg bodde hjemme var det en selvfølge å ha bløtekake til kaffen på 17 mai. pyntet med flotte jordbær. Så hadde jeg skulle bakt en ting hadde det helt klart vært det!

Vi har ikke bakt noe i år, skal ha stor frokost med 21 styk, så det tar det meste av tiden med tanke på å ordne og sånt. Kjøper heller kake i byn dersom vi vil ha :-)

Skrevet

jeg baker en marsipankake som også fungerer som desert

Skrevet

idag har jeg laget kjempemonolit kaka fra freia :) skal pynte den med seigmenn som går i tog med flagg så håper den faller i smak hos barna :)

Skrevet

Jeg har bakt boller, kanelsnurrer og sjokoladekake.

Hadde tenkt å ta det med og spise på skolen etter toget.

Det er ekstremt lange køer for å få kjøpt kaffe og kake, så med små barn er det best å ta med:)

Etter vi har vert på skolen skal vi til foreldrene mine, så regner med det er bløtkake eller noe der.

Skrevet

Jeg skal lage ostekake med jordbær, blåbær og bringebær til pynt :-)

Ellers er vel Verdens Beste, bløtkake, iskake og slikt veldig vanlig på 17 mai. En sommerlig kake slår godt an uansett :-)

Skrevet

jeg skal bake gulrot kake, ostekake og muligens brownies med rørte bringebær

Skrevet

Siden det er bursdag oppi hele sulamitten blir det endel baking,men sånn bare til 17.mai baker jeg verdensbeste og har is og jordbær.

Skrevet

Romkake, og istostekake som skal pyntes med jordbære, fersken og aprikos. Isostekake er bare kanongodt, og enkelt å lage

Skrevet

Vi baker aldri noe til 17.mai.

Skrevet

Jeg har laget ostekake og mamma lager marsinpan/bløtkake. Pølser til barna og lite koldtbord til de voksne:)

Skrevet

marsipankake:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...