Gå til innhold

Jeg synes jeg er flink,

Anbefalte innlegg

Skrevet

men det blir ikke så mange timer søvn på natta....

3 bunader er i orden, skjortene henger nystrøket og sølvet er pusset. Nye sko til LilleSnupp er innkjøpt og Eldstemanns er nypusset. Skopussen kom jeg på rundt midnatt da jeg var på tur i seng, så for ikke å glemme det av gikk jeg i gang med det.

Ungene vokser så må for tiden at nå skal jeg ta bort flaggstangfôret fra kosten deres:o) Nye klær må stadig kjøpes og alt skal merkes med lapper som strykes på. Vi var borte fra vaskemaskinen 4 dager i forbindelse med helgen og etterslepet på klesvask var gedigent! Sengetøy fra hytta inkludert det vanlige gjør stabelen enorm og mors plikter litt mer. Trollfar var borte i bursdag i går og kom ikke hjem før midnatt, så det var ikke mye hjelp å hente der.

Har rukket å handle noen planter til 17.mai, så de må i jorden i kveld. I kveld skal jeg slå på stortromma og bake litt, så det blir nok ikke kveld før natten kommer:o)

Ja, jeg synes jeg er flink og ja, nå skryter jeg litt (mye) MEN jeg fortjener litt ros og når jeg nå har skrevet det ned så kan jeg ivertfall skryte av meg selv:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fortjener ros i digre kaseroller!!! Jeg har en jobb å gjøre i dag jeg også, jeg må rett og slett vaske (!) to bunader, og stryke de rene skjortene, finne frem klær til en nyfødt mamma og stryke skjorte til dritgreipappan. Men skoene ble kjøpt inn. VI måtte smile da vi fant frem bunadskoene fra i fjor. dritgreigutten har hoppet fra str 32 til str 37 på et år.... det må man le av... du har et poeng, jeg bør vel også slutte ed den flaggstangkosten :-)

Men det blir nok 17.mai i år også, selvom mamman er litt slappesen, og ingen planer er lagt.

Skrevet

Jeg er imponert! Du ER flink! Sølvpuss, stryking og skopussing! Fremmedord her, men så er det ingen som skal ha bunad heller da.

Skulle egentlig stå og bake nå jeg, mens lille-snupp sover, men måtte ha en kaffepause så klart. Litt sliten i beina.

Og om jeg ikke rekker å bake, så er ikke det så farlig heller. Det viktigste her i huset er at fryseren er stappfull av is (og det er den!), og kjøleskapet stappfullt av pølser og brus (og det er det!). Og at ingen er så slitne at smilet blir borte. Alt annet er underordnet. Det er ihvertfall ambisjonen;-)

Og finklærne, ja de blir jo godt skjult under varme jakker, så om de er litt skrukkete er ikke det så farlig.

Og vi FÅR gjester i morgen, men de er også glad i is og pølser og brus, så om jeg ikke rekker å marinere kjøtt, eller lage grillspyd. Ja så vet jeg at vi får det ganske hyggelig uansett.

Husk å kose dere litt også da, damer, ikke styre for mye:-) Barna er det viktigste på 17. mai, og de er glad i glade mammaer!

God 17. mai!

Skrevet

Forresten, planter og flagg er viktig på 17. mai, det synes jeg også!

Eneste tradisjonen jeg har er å plante i krukker og bed på 16. mai, men det er jo bare hyggelig så lenge plantene er kjøpt uten å måtte stå i laaaang kø. Og det gjorde gråtassen i går;-)

Og nå skal jeg bake, så kanskje jeg er litt flink jeg også da:-)

Skrevet

Kjempeflinke mammaer!

Her er nå klærne i orden til imorgen, men vi må handle inn "mat og sånn" i ettermiddag. Sannsynligvis blir det vel noen rydde- og matforberedelser som strekker over litt for seine kveldstimer i kveld (kjenner meg selv).......................................

Jeg begynner ofte i god tid, men ender opp med å ha en del igjen allikevel, jajaja...........

Skrevet

Så flinke dere er!!

Og å rose seg selv er vel noe vi jenter gjør for lite av :)))

Klem

Skrevet

Ja glemte helt at jeg har sluttet å røyke!

Har hatt ett par sprekk, men det har vært bare det! (Det har ikke vært så godt heller...)

Bortsett fra det badevekta sier, så har jeg aldri røyka:o)

Skrevet

Du ER flink, helt sant. Vi viser vel frem våre flinke sider flere av oss akkurat nå. Jeg har handlet, plantet, bakt to kaker, lagt potetsalat, feiret 16. mai i barnehagen i dag så langt. Nå er det klart for dugnad på lekeplassen der nabolagets feiring skjer i morgen. I går la jeg opp og ned tre guttebukser og og slengte med et par ekstra også. I kveld må minstesnupps bunad gjøres ferdig og så blir det 17. mai i år også. Bunaden min blir hengende i skapet, det er så vanskelig med amming og den. Dermed hadde Maud-mannen også tenkt å droppe sin, men nå har han visst ombestemt seg. Heldigvis er det han som er den som stryker her i huset, så skjorten sin må han sørge for selv ;-)

Skrevet

Så flink du er! Snakk om å ha ting i orden =D

Jeg skal fikse klærne her i kveld, bake seks marsipankaker og muffins.

Og får se om jeg rekker noe annet:P

Planter får vente til etter eksamen her i huset...... I dag har det bare vært tid til jobb og barnehage. Kom hjem nå. Tror kanskje det blir rimelig sent (eller tidlig) før ejg er i seng.....

Men ungene har hatt det kjempefint, eldste er hos en kamerat. Og det er ikek så ofte, så da blir mammaen glad:)

Skrevet

Visst er du flink Trollmora! Og det er virkelig lov å skryte litt av seg selv. Etpar ekstra klapp på skulderen er deg vel unt... *smiler*

Når jeg leser om innsatsen til alle de andre her inne også, er det vel ingen tvil om at det blir flott 17. mai i år også uansett hva værgudene viser oss av sider...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...