konvall Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Er usikker... Får 17000 brutto for tre dager i uka. Fri bil, jobbe fra 8-16. Da rekker jeg barnehagen. Synes vel egentlig dette er å gå litt ned igjen på rangsstigen, men er jeg dum som tenker slik??? Alt er tilrettelagt etter vesla. Tenkte for et år eller to, mens hun er så liten....
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Ja det hadde jeg vel. Det er jo en ganske deilig jobb, lite folk og lite menneskekontakt.
Smiiil :o) Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde gjort det. Har selv vært renholder tidligere. Gjør det hvis du føler at det er riktig for deg. Og gjør det med hodet høyt hevet. Er ingen skam å være renholder. Tenk hvordan det hadde sett ut rundt om kring dersom ingen hadde hatt slike jobber.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Hvis det er noe som hadde passet i.f.t situasjonen min så hadde jeg nok gjort det. 17000 brutto for 60 % stilling er ikke så verst heller Som du sier for et år eller to; så ja-jeg hadde iallefall vurdert det sterkt...
Mamsen og lillegutt Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 jeg får nesten det samme som kokk i 80% stilling. så det hadde jeg gjort:)
Mille** Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Ja, det kunne jeg nok vurdert. Enkelte dager misunner jeg henne som "bare" vasker på jobb, hehe.... ;o)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 DEt vra jo ganske bra lønn fro 60% vaskejobb:) Og passer det så hvorfor ikke?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Det var slett ikke dårlig betalt for en sånn stilling med den prosenten! Det kunne jeg nok kanskje gjort ja. (men jeg ville nok tenkt meg godt om, for jeg HATER å vaske, har tom vaskedame hjemme!)
camilla^ Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Det hadde jeg gjort. Om andre syns det er en lavstatus jobb får de mene det. Om jeg får en ok lønn og får masse tid ungen min er det topp. Å jobbe i matbutikk er vist lavstatusjobb det også, men jeg stortrives der og for meg er det veldig barnevennlig. Veldig praktisk når jeg har små barn i hus. Eneklt og greit å få byttet vakt om ungene er syke osv osv. Slik at jeg kan ta en kveldsvakt istede så gubben kan være hjemme når jeg er på jobb. Ikke blir jeg rik, men jeg får mat på bordet og tak over hodet. Og stortrives, så er en grunn til at jeg ikke jobber med det som jeg er utdannet til. Mitt søskenbarn har vært vaskehjelp i mange år, flere forskjellige steder. Til slutt så ble hun ansatt av ett firma som leide fra det firma hun jobbet. Nå har hun fått kontorjobb sammen med vaskejobben sin, og tjener veldig bra. Så ikke alle arbeidgivere som ser ned på de som vasker heller.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Ja, hvorfor ikke =) En jobb er en jobb og så lenge man trives er alt bra. Jeg feks er ikke så glad i å vaske hjemme, men er jeg på jobb gjør det meg ikkeno =P
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Jupp, uten tvil! Grei timesloenn og trim inkludert
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde tatt den hadde jeg vært deg! Hvis du ser deg om etter noe annet så er jo dette noe du satse på i mens iallefall. Fra 8-16 er jo helt ypperlig!! (jobber skift nemlig, anbefales ikke) Rangstige er bare noe tull! Ta jobben du! Ha en god inntekt og bedre tid med din lille
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 Flaut å innrømme det, men NEI....aldri i verden om jeg hadde vært vaskedame. God lønn for 60% stilling, men hjelper ikke.
Gjest armagedon Skrevet 16. mai 2008 #17 Skrevet 16. mai 2008 nei, men ikke pga av rangstigen nei..........min rygg hadde nok protestert høylytt hvis jeg hadde hadd den jobben:) ka faen skulle vi ha gjort uten alle de som vasker da? verdifulle folk spørr du meg:)
*Smiley* Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Jeg er renholder og trives med det:) Godt å bruke kroppen hver dag.Hadde blitt gal av å sitte i ro.! Ta en pause når man trenger det.Og ikke minst gå hjem når man er ferdig å ha masse tid til familie:) Selv om det kansje ikke er en jobb som krever så mye tenking hvis man skal kalle det det.He, he.Så er jeg glad i jobben min. Og hodet får jeg stimulert på andre måter. Ser på en del innlegg om forskjellige jobber at jeg har bedre lønn enn både helse sekretærer , barnehage assistenter og folk som jobber i butikk. Så en renholdsjobb er faktisk ikke så verst betalt:) Og hva har det å si hva slags jobb ,man har.Så lenge man er er snill og grei;)Hvis noen dømmer en etter yrke så er det deres problem!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 ja, selvsakt. hadde jeg trengt jobb hadde jeg tatt hva som helst så lenge det var praktisk mulig å få til
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Det er litt rart, det der. Må man, så tar man selvsagt hva som helst, men som Serin@ sier: flaut å innrømme det, men jeg hadde ikke tatt den uten at det var krise...Jeg ser ikke ned på de som jobber som renholdere - hva skulle vi gjort uten - men ville ikke likt meg selv i den stillingen. Flaut, men sant...
Solitude Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 rangsstige ?.... Er det noe å bry seg om sånn egentlig hva andre syns og mener så lenge lønna kommer inn på konto Penger er penger, og det høres jo ut som renholder jobben er godt betalt for kun 3 dager i uka Hvis du er en som liker å bruke kroppen din i jobben og ikke sitte stille hele dagen så sier jeg bare.. why not ?
silhah og emilie Skrevet 16. mai 2008 #22 Skrevet 16. mai 2008 Så absolutt, har jobbet litt som renholder i 4 år før jeg..tjente fett:) er jo en godt betalt jobb egentli så hvorfor ikke?? ..rangstige gidder jeg ikke å bry meg om jeg da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå