ory Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hei, I hvilken uke skal dere som skal ta KS gjennomføre det?
lykketreff:-) Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Mitt keisersnitt skal gjennomføres 10 dager før termin, dvs 38+6.
mamman til juliprinsesse Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal ha ks 17 dager før termin
ebenholts Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 11 dager før UL-termin, og 3 dager før det JEG mener er termin.
Krusemynthe Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 11 dager før UL-termin = PÅ min egen termin. Håper jeg holder så lenge - min e to første har kommet 2 og tre dager før min termin...
ebenholts Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 oi.. da er vi altså ihvertfall to som er veldig spent på om dette egentlig blir så veldig planlagt keisersnitt.... Min første kom en uke før termin.
mai-jente i magen Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Hei.Min gynekolog sier at man nå går mer og mer bort fra de tidl. 10-14 dg før termin...Pga at det er best for barnet( får ved påbegynt fødsel gode adrenalinhormoner, samt mintre sjangs for respirasjonsproblemer)..Derfor er jeg satt opp til ks i uke 39+6!!!!! (Hun vil heller ta et haste-ks, enn et planlagt et så lang tid før...) (Ser ut til at hun er den eneste som har fått med seg denne nye forskningen...) Hadde KS for 2 år siden , da 10 dager før termin...Har forresten masse vonde kynnere+++nesten konstant, så det ser ut til at jeg ikke må vente såå lenge.... Lykke til!
lykketreff:-) Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Interessant. Jeg var egentlig fornøyd med at ks er satt opp så sent som 10 dager før, nettopp fordi det er best for ungen å være inne lengst mulig. Men gynekologen din mener at 10 dager før likevel er tidlig? Jeg har hørt at et planlagt ks alltid er å foretrekke foran ks under fødsel og hastesnitt. Hvordan gikk det med barnet du fødte med ks for to år siden ift pustebesvær osv? Egentlig kunne jeg tenkt meg å få føle hvordan rier kjennes ut....men er ikke villig til å ta noen sjanser bare for dette - særlig fordi jeg bor 1t og 15 min fra sykehuset. Mye å tenke på, gitt!
mai-jente i magen Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Ja, de legene...Tror avgjørelser blir bassert på egen erfaring i stor grad, og den er vel aldri lik...Forrige gang gikk det virkelig overraskende bra- Jeg var hjemme etter 4 dager,Lite smerter- og jenta mi var helt "etter boka". Dvs hun ble litt blå i ansiktet ved et tilfelle rett ettepå,men dette "dasket"de bort.... Denne gangen har jeg hatt et tøffere sv.skap.(er bla i rissikogruppen for fortidlig fødsel pga skyhøyt nivå av gbs ++) Siste uken har vært spesiellt slitsom og smertefull. Ringte føden for å fiske etter om jeg kunne få tidl. KS,men nei-dette avgjør gynekologen,og det er 2-linje tjenesten. Måtte derfor kont legen min. Fikk legen til å ringe "min"gynekolog, men hun sto fast ved at barnet har det best i magen...Hvis ikke vannet går el.kraftige rier kommer,er det bare å vente...Det er forøvrig samme gyn. som tok imot min datter for 2 år siden..>Skjønner jo hva hun mener, men det tærer VELDIG på en veldig sliten mor å gå sånn,tenkte at de kanskje vurderte helheten...Men men, jeg bor 2 min fra sykehuset,så jeg håper igrunnen det skjer noe snart....(Sorry lang avhandlimg)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skal ta ks 11 dager før termin, d.v.s. 38+5. Og det er til mandag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå