Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en jente på et halvt år, hun ligger like over øverste normalområde strek på vekt. hun er 8,4 kg på 6 måneders kontrollen. hun bruker 68 i klær, 62 er litt lite og 74 for stort, sånn stortsett, bruker litt 62 klær enda, men de må skvises på. hun har kun fått morsmelk, begynner såvidt med litt mat nå.

på else stasjonen fikk vi nå bare skryt. men jeg uroer meg litt for at hun skal være storbygd og gjerne litt for bred som voksen og større barn. at hun kan bli litt drusete når hun vokser til.

vi er ikke så store, jeg er litt tjukk selv etter svangerskap og fødsler, men jeg er ikke grovt bygget, mannen er liten, og vi er kun vant med små babyer,

men nå har vi altså fåt denne herlige tjukke klumpen, som egntlig bare er deilig, smilende og god. hun er også utrolig vaker nå, men lurer på om denne baby størrelse har noe å si senere i livet. og om hun kommer til å forbli litt sånn stor med store hender og støre sko?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg jeg altså.

Jenta mi er 6 mnd om ei uke. I går målte jeg og veide henne, og hu var 69 cm lang (74 i klær), og 8140 g.

Veksten på disse små går i rykk og napp hele tia, og man kan ikke forutsi nå, hvordan de blir senere i livet (mener jeg).

Skrevet

ehh.. jeg har en "liten" tass på 2 mnd (i går!), som var 60 cm og veide 6720 gr ved 7 ukers alder... Han må ha 68 i klær nå! Og har begynt å kjøpe inn 74 fordi noe i 68 bare er akkurat passe..

Tror ikke du trenger å engste deg. Hun krabber? Det sies jo at "store" babyer fort blir mindre når de blir mer aktive.. Dette er min første, så har ikke spesielt mye peiling..=S

Sorry altså, var vel ikke mye hjelp i dette, men ville du skulle vite at du ikke er alene om å ha en stor baby!

Skrevet

det tror jeg ikke har noen sammenheng, det er uansett veldig mye som er avhengig av kostholdet når man vokser opp. dersom du er litt bekymret hadde jeg heller vært mer bevisst på kostholdet når hun begynner å spise deres mat (begrense sukkerinntak, sunne hverdagsmåltider etc) da tror jeg ikke det er noe problem i det heletatt!

en baby skal være litt god og rund!!

Skrevet

jeg har en gutt som er 4 mnd i mårrå å han var for 2 uker siden: 8,2 kg og 63 cm...de vokser i rykk og napp så jeg ville ikke ha bekymret med. De forandrer seg uansett veldig når de begynner å krype/gå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...