Gå til innhold

Dagmamma som overlater barna mine til andre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør jeg skifte henne ut? Da jeg kom for å hente barna mine, hadde de en barnevakt som jeg aldri hadde møtt før, fordi hun jeg ansatte skulle ut noen ærend. Sikkert grei hun som var barnevakt altså, men føler at slikt gjør man bare ikke uten å høre med foreldrene. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det hadde jeg ikke godtatt, jeg forventer at dagmammaen er en jeg har hilst på på forhånd og som etterhvert kjenner barnet. Synes hun går over ganske mange grenser når hun overlater barnet til andre.

Skrevet

Huff helt ille! Har vært dagmamma selv, og det er sånne som henne som gir andre dårlig rykte.

Jeg spurte foreldrene flere dager på forhånd når jeg skulle til lege, om det var greit for dem at moren min passet ungene en times tid. (Mens de sov uansett) Jeg visste at jeg ikke ville bli forsinket. Men da kjente jo ungene henne fra før, og foreldrene hadde også møtt henne flere ganger når hun var på besøk.

Under andre omstendigheter ville jeg ikke gjort det. Når hun frivillig har påtatt seg et ansvar, så......

Skrevet

Bør kanskje ikke skifte henne ut om det er en engangsforeteelse?

Det er vanskelig å få dyktige folk i dag, så vær varsom!

Hvis hun skulle ut og hente ppiller eller spiral på apoteket, så har hun helt sikkert tenkt det dithen at hun ikke trenger informere foreldrene om dette. Det er sikkert en god venninne.

For at det ikke skal gjenta seg bør du nevne det for henne, at du gjerne vil vite om det. Du sier videre ikke noe om ungene likte henne? For alt du vet kan jo dette være et menneske ungene forguder!!

Eller er det verste at DU ikke BESTEMTE det? Vi mødre er ofte litt sånn... Dessverre..

Skrevet

Rett skal være rett, de har en avtale om at dagmamma SKAL passe barna fra klokka x til x, og da får hun gjøre det så lenge annet ikke er avtalt! Dette er et avtalebrudd ovenfor foreldrene, uansett om ungene kjenner dette mennesket eller ikke.

Syns dagmamma fremstiller seg som upålitelig.

Skrevet

Er du så firkantet og totalt blottet for empati håper jeg du blir nødt til å passe skrikerungene dine selv. Vi aner ikke om det var en nødløsning. Hun hadde da vett til å få andre inn, er ikke det ansvarsbevissthet??

Den risikoen tar du når du velger en løsning som dagmamma og ikke familiebarnehage eller barnehage..

Skrevet

Og nå tenker du: "Hvor ofte skjer egentlig dette?" Og at det var tilfeldig at du kom og hentet innen dagmammaen var tilbake...

Money talks - trekk henne i lønn.

Skrevet

Drit i å bruke dagmamma generellt da vel?

Få de inn i barnehage!! Som en sier over her.. For der er det krav til vikarløsninger og også ettersyn fra kommune ol.

Skrevet

Ha ha ha, folk tar så av her av og til! "Firkantet og blottet for empati...." Og hva i all verden vet du om HI har skrikerunger eller ikke? Enkelte er bare så latterlige i sin fordømmelse, jeg ler meg ihjel;-D

Til HI: Ville ikke byttet dagmamma uten å ha snakket med henne først og forsikret meg om at jeg som mor får beskjed om noe slikt skulle skje igjen.

Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at du reagerer på dette. Du burde fått en forklaring uten å måtte be om det. Hun har sikkert valgt en ansvarsfull person, og det er mulig det var en nødssituasjon, men da burde hun fortalt deg dette med en gang.

Jeg synes som de andre at du skal ta det opp å se an hva slags forklaring du får.

Skrevet

Haha... Må så le av mange av disse svarene. Patetiske dibbere som kaster seg over HI og dømmer henne nedenom og hjem uten å vite så mye i det hele.

Jeg hadde blitt veldig skuffet om jeg hadde opplevd det du gjorde. Hadde tatt en prat med dagmamma, og sagt at jeg ville ha beskjed i forkant om det skulle skje igjen (hvis dette da ikke var et "nødstilfelle").

Skrevet

huff skjønner godt du reagerer jeg..ville tatt en prat med henne jeg og bedt om forklaring og garnati for at dette ikke skjer hvis du ikke får vite om det først

Skrevet

Jeg skulle visst om det på forhånd, og dersom jeg først fikk vite det i ettertid, skulle hun hatt en veldig god grunn for å velge den løsningen. Dersom jeg fant det ut ved en tilfeldighet, ville jeg lurt mye på om dette var noe hun gjorde ofte, og om jeg ville fått vite det dersom jeg ikke hadde funnet det ut selv.

Du som sier, få de inn i barnehage og drit i dagmamma: hvor i helvete bor du, som kan sette barna dine i barnehage uten videre? Her jeg bor er det foreldre som har søkt barnehageplass på 3 året, og fått avslag. Selvfølgelig vil man ha den faglige kompetansen og strukturen i en barnehage hvis man ikke skal være hjemme med barna selv, men det er ikke så jævlig lett som du vil ha det til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...