Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Vet ikke om jeg bare plutselig har innsett hvor mye større jeg ble siste mnd i graviditeten eller om jeg faktisk legger på meg nå når jeg ammer... hva er, hvis noen, logikken i det da? Jeg spiste endel sjokolade osv siste mnd. Det var jul, jeg hadde en slags følelse av at jeg måtte samle krefter til fødsel samt at jeg lå mye iro for ikke å føde før nyttårsaften... Nå er det snart gått fire mnd og jeg føler meg særdeles rund. Har begynt å trene skikkelig nå, til helvete med "ikke slanke seg nåpr man ammer". Men kanskje noen har tanker/erfaringer/kyndig kunnskap om disse tingene?
mizz25 Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Jepp,noen legg på sæ eller går ikke ned i vekt når man ammer... (tull at alle går ned i vekt ved amming) noen hold igjen kalorian.. Æ raste ned i vekt da æ slutta å amm sist...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Kroppen min har tviholdt på vekten. Ikke gått ned under ammingen desverre.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Hmm, sier dere det. Noen som vet hva dette kommer av?
mizz25 Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Nei,men mange får stor apetitt på mat under ammeperioden,så hold mange igjen på kalorian... Vet ikke,men hadde vært gøy å se kor mange som iIKKE går ned når man amma...
yret Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har lagt på meg flere kg i ammeperioden. For min del skyldes det nok en kombinasjon av stor matlyst/stort søtbehov og det at jeg gikk opp veldig lite (3 kg) pga. hyperemesis da jeg var gravid. I utgangspunktet hadde jeg ikke noe lagret fett til amming etter fødselen. Nettopp av den grunn virker det som om kroppen tviholder på det den får. Jeg fullammet til 6 mnd, og la på meg ca. 7(!) kg. Ammer nå mindre og er på vei nedover igjen. Så det er absolutt ikke alle som går ned i vekt av amming. ;o)
amk1 Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 jeg gikk ned 12 kg første uka etter fødselen, ammet ikke, men pumpet meg, håper det fortsetter.
mizz25 Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Ok.. men du svarte på feil innlegg... dette va de som IKKE gikk ned ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå