veldigveldigspent Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hei! Jeg har snart gått ferdig min 5. uke + 6 dager. I natt våknet jeg i tre-tiden av kraftige mensmurringer/stikninger/magesmerter og mye romling og luft i magen. Jeg ble så redd! Tenkte at "nå kommer mensen, nå har jeg mistet". Gikk på do og fikk gjort mitt fornødne, men det kom ikke noe mensen. Det ga seg da jeg la meg ned i senden igjen, og jeg sov godt helt til morgenen. Ingen blødning, ingen utflod så langt idag heller. Er det normalt med slike smerter?
Mimi82 Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Heisann! Jeg har inntrykk av fra flere innlegg her inne at det er ganske vanlig med slike mensmurringer tidlig i svangerskapet. Jeg har det selv, har gått og ventet på TR i flere dager (er 5+2 nå), før jeg tok en test som var positiv (ventet med testen fordi jeg var så sikker på at TR skulle komme pga smertene). Men jeg har fremdeles disse murringene, for min del er ikke natten et problem, det er mer på dagtid at jeg kjenner det, og de er der nesten hele tiden.. Så du er ikke alene ihvertfall
veldigveldigspent Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 Det var godt å høre:-) Det er mitt første svangerskap, og jeg merker at mye av det jeg kjenner er ganske "uvanlig" for meg:) Idag er jeg svimete og svimmel til tusen, for eksempel, og lurer på hvordan i alle dager jeg skal klare jobb med medisinutdeling og "skjerpede sanser". Men- man må jo bare gjøre sitt beste:-) Rar følelse det å "føle seg gravid", men så er det på en helt annen måte enn den man forestilte seg:-) Føler meg veldig heldig som opplever noe så fint:)
Nurket11 Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Har det jeg og selv om jeg bare er 5 på vei...føler også at jeg er ekstremt oppblåst,,magen bare presses ut av seg selv. Selv om jeg vet at det liksom ikke "synes" i uke 5 så begynner jeg seriøst og tvile..spiser ikke såå mye mer enn før!
Mimi82 Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Ja, helt enig! Det er en veldig merkelig følelse når man merker at det er ting som holder på å skje med kroppen, men som du sier, det er jo så utrolig fint også! Vi er virkelig heldige! Jeg merker foreløpig veldig lite bortsett fra disse murringene i magen.. Kjenner ingenting til hverken puppevekst eller kvalme Har ikke helt gått opp for meg at det faktisk har skjedd ennå, sånn at jeg tar meg i det å plutselig komme på at "Oi, jeg er jo gravid jo! Stemmer det!" Regner med at følelsen blir mer "jevnt tilstede" når vi har vært på ultralyd og faktisk får se at det er noen der inne Skal til legen på første kontroll 9/6, det er i uke 9.. Har ikke hatt helt hodet med meg på jobb de siste dagene jeg heller, men, man må vel bare gjøre så godt man kan. Håper det blir litt bedre etter hvert når jeg venner meg til tanken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå