Gå til innhold

Igangsatte fødsler veldig harde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til vurdering for igangsetting om en ukes tid (da er jeg i uke 37). På forhånd går jeg til modningsakupunktur for å forberede kroppen litt... Men jeg har hørt så mange skrekkhistorier om igangsatte fødsler: 20-30 timer med harde rier til ingen nytte, noen opplever pressrier med en gang og ender med keisersnitt, osv....

Bare sorgen altså. Det er nesten så jeg tar sjansen på å gå med smertene, kvalmen og en underernært baby fram til termin...

Noen som vet om det finnes positive opplevelser rundt en igangsatt fødsel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Riene i en igangsatt fødsel er som oftest vondere, i begynnelsen til kroppen tar over på en måte og kommer med sine egne rier =)

Jeg ble satt igang med førstemann, tok 12 timer fra første rie til han var født.

De første timene var riene der så og si hele tiden, utrolig slitsomt. Men var godt når mine egne rier tok over, og jeg fikk pauser :D

Skrevet

Jeg fikk igangsetting med begge mine gutter (venter nr 4).

De riene var verre enn det var en hva jeg hadde med jenta min, der kom mer etter som .....

Skrevet

jeg ble satt i gang med min første. vannet gikk kl hall 9 på kvelden, og riene startet 5 minutter etter dette. de var kjempe intense og kl 22.42 var hu ute. ettersom vannet gikk, så vet jeg ikke om riene var "mine" eller om de var mer kraftige på grunn av igangsettingen. jeg fikk jo bare modningstabletter, så på en måte hadde jeg jo en egen naturlig fødsel etter vannavgang. jeg fikk ikke pauser mellom riene, og plutsellig kom pressriene, og da var det noen press å så kom hu. men om du blir satt på drypp så tror jeg riene blir mer intense og kraftige på den grunn,, og da kan det gjørre vondere enn ved en naturlig start.

Skrevet

Jeg ble satt igang med to modningspiller i uke 37 med første pia mi. Tok tre timer med intense rier nesten uten mellomrom, så var hun ute. Svært hardt, men over raskt. Slapp drypp, og det er jeg glad for. Har hørt litt forskjellig om det:)

Var i veldig god form etterpå, men kunne som sagt tenkt meg litt lendre mellomrom mellom riene. Starte med 2 min mellom og rier på 1-1,5 min. Så gikk det bare nedover med pausene.

Jordmor sa jeg kom til å føde raskt neste gang og, så kan ha noe med det å gjøre. Fikk høre at når man bare fikk piller en gang, ville fødselen løpe mer eller mindre som uten igangsettelse, bare de fikk den igang. Vet ikke om dette stemmer da:)

Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har blitt satt igang på begge mine tidligere fødsler, så jeg vet ikke hva som er værst og best, men jeg kan ikke klage på fødselene mine....selvfølgelig gjør det vondt når det står på men, det gjør det uansett!! Jeg satte igang med å ta vannet, dette pga at jeg gikk på overtid og for at jeg var moden. tok vannet 1.gang kl 10.00 og riene begynte å komme etter ca 2 timer (kl12) fikk epedural kl 13 for da var riene så harde og tette, dette hjalp meg veldig, og jenta vår var ute ca kl 16.00, omtrent det samme skjedde andre gang, tok vanet kl 09, riene kom i 12.00-tette og harde, men da ville jeg prøve uten bedøvelse, noe hardere fødsel da, men fikk en gutt kl 16.30...han var også 1 kg tyngre. og nå er det bare 2 dager til termin og jeg regner med å bli igangsatt denne gangen også!!!!

men uansett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til!!!

Skrevet

Takk for svar!

Litt bekymret, men med tanke på at dette er nr tre, at jeg nå tar modningsakupunktur og at dere klarte det skal jeg nok komme meg meg gjennom det jeg også:)

Skrevet

hei:)

jeg venter nr 3 ble satt igang med nr to..og for og være helt ærlig så er det bare oppskrytt at det er verre med igang satte rier..for meg var det helt likt..1 jenta kom på 3 timer,andremann tok de vannet og satte igang med drypp..men synes ikke det var noe forskjell..alle reagerer forskjellig så ikke bekymre deg kroppen din tar det på sin måte,,nå skal det sies at jeg har en ekstrem høy smerteterskel....gleder meg bare til og føde igjen:)

lykke til:)

Skrevet

Jeg ble satt igang- men var 11 dager over termin- jeg syns det gikk veldig greit- men nå var jeg jo helt moden da...så det har sikkert en hel del å si...

Skrevet

Tror nok igangsatte fødsler er like foskjellige som vanlige fødsler... MASSE som spiller inn.

Skrevet

jeg blei satt i gang 2uker før termin. fra første rie til han var ute tok det 4timer;) var førstegangs. det var 3 intense timer med non-stop rier men jeg kunne ikke bedt om en mer fantastisk første fødsel;)

Skrevet

Jeg vil IKKE skremme noen MEN:

jeg ble satt igang med 1 mann 13 dager før termin. begynte på tabletter tirsdag morgen, vannet gikk natt til onsdag, fortsatte hele tiden på tablettene, startet på drypp torsdag kl 12.00 og hadde intense rier UTEN stopp frem til ca. kl 20.00. Til da hadde jeg bare 2 cm åpning, fikk epidural (Var som å komme til en helt ny verden hvor smerte ikke fantes) Hadde 4 cm åpning kl 22.00... gutten vår ble først 23.06 med keisersnitt...

Denne gang blir jeg satt igang 9 dager før termin og håper VIRKELIG ikke det blir samme ståheji som med nr.1...

Så jeg er også KJEMPE bekymret, men vet jo det kommer noe veldig godt ut at dette uansett og at smerten er glemt like etterpå.

Da jeg lå der med de verste riene for bare 12 mnd siden sa jeg at jeg ALDRI skulle ha fler barn.......men bare se nå kommer det allerede en til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...