Gå til innhold

Nå eksploderer jeg snart !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn med adhd som ble henvist til bup her i byen 01.11.07

Snakket med dem for en tid tilbake og lurte på hvorfor vi enda ikke hadde time,og fikk til svar at de hadde fullt opp og at han skulle prøve å se om en annen behandler hadde bedre kapasitet enn han.

Så gikk det 14 dager uten at jeg hørte noe, og i dag ringte jeg og purret på. Joda, gutten skulle få time 11 Juni. (altså over 7 mndr etter at de mottok henvisningen )

Jeg kjente at det svartnet for meg her jeg satt. Er det mulig ????

Gutten er henvist dit fordi han lider av depresjoner, alltid går alene på skolen, og har dårlig selvtillit.

Hjemme er han helt som vanlig, men han vil aldri være med på noe pga at han er redd for at andre barn skal avvise han, så derfor lar han det heller være.

Blir så frustrert når de lar en 11 år gammel gutt med depresjoner gå å vente så lenge før de engang tar en samtaletime med han. Kjenner systemet såpass godt nå at jeg vet at det eneste han får nå er en samtaletime før sommeren, og så må vi vente til høsten før de setter i gang med noen behandling.

Hadde han vært en skikkelig bølle, så hadde det nok gått kjapt å få time vil jeg tro. Vet nemlig om flere barn som er henvist dit etter nyttår som allerede har kommet inn.

Selvfølgelig var ikke rette vedkommende tilstede slik at jeg fikk gitt beskjed til han at dette godtok jeg ike, så i stedet ble det en stakkars dame som ikke kunne gjøre annet enn å videreformidle som fikk "høre" det.

Måtte bare fskrive ut litt damp her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, utrolig kjipt for dere =(

Men 11 Juni er alikavel ikke lenge til da :) Har så klart gått altfor lang tid før dere får time syns jeg, men nå har dere hvertfall en dato å se frem til :)

Håper alt ordner seg og at han får den hjelpen han trenger =)

Skrevet

Dette er jo helt uhørt - satsing på psykisk helsevern my ass! Det er slike fatale feil i helsesystemet som gjør at det er altfor mange ungdommer/voksne i dette landet som har psykiske lidelser og ikke kommer seg opp av gjørma - de får ikke hjelp i tide!

Har ingen konkrete råd å komme med annet enn at du bare må fortsette å purre på de.

Har en fetter som ved 7årsalderen fikk påvist hjernesvulst (og ikke den epilepsien legene hadde mast om i mange år), etter at tanta mi hadde presset på helt siden fødselen da hun var 100% sikker på at dette ikke var riktig. Gutten fikk uhorvelig mange forskjellige medisiner som gjorde han overvektig og overhodet ikke noe bedre. Hadde ikke hun presset på som hun gjorde hadde han nok enda gått på de medisinene, hatt anfall og ikke kunne vært med på aktiviteter barn liker pga bl.a. mangel på balanse o.l. Har ikke fått å mye som en unnskyldning i ettertid, men til gjengjeld en friskere gutt som i dag fungerer som han skal :) Han er nå 9 år..

Stor støtteklem og en stor porsjon pågangsmot til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...