Gjest Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Vet dere er gartnere innerst inne,så her kommer spørsmåla!! - Kan jeg plante litt blomst sammen med tomatplanta? Har kun to,og di blir fryktelig stusselige alene i ei svær "balje" av tre... Så...Kan jeg kaste noe små blomster rundt? freshe litt opp??? (Har to slike baljer...) Å årets doplanter vil jeg legge inn bestilling på.Dere bestemmer i år også ;o) Skal vente litt med å kjøpe di,men er greit å vite hvilken jeg skal ha da =) Å så har vi SOL tralalalaaaaaa,det er soooooool med masse skyer rundt...Men alikavell sol som i SOL =0)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Hva med Lobelia? De synes jeg blir så nydelige og dekorative med sine blå, små blomster. De passer liksom til alt, så de er sikkert flotte sammen med tomatplanter også! Tomatplantene er jo flotte i seg selv, men med disse små blomstene så fyller det litt mer i balja:-) Og i doen ja, jeg stemmer for litt jordbær og blomkarse, erteblomster eller noe annet som sprer seg litt:-) Nyt solen - her er den ikke mer! Den lurer bak skyene, og jeg håper vi får sett den i løpet av dagen:-)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Det er ikke det at jeg ikke vil svare:o) Det er bare det at jeg HAR IKKE PEILING! Ha ha ha ha ha ha ha Spør de som kommer bak meg, de er mye flinkere på sånt enn meg:-D
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 hmmm,blir ikke lobelia store da? Er ikke di slike kantblomster som henger ned?? Jeg skal se =) Å doen ja...den skriver jeg opp og så ser vi hva det blir når jeg skal handle til den.Men jordbæra trivdes ikke særlig neddi der da,så.. hehe
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Du får også vanlig kantlobelia som ikke henger. Det du kan gjøre er jo å dele to og to planter og fordele dem utover:-) Jordbær i do du, ingen god kombinasjon altså;-D Hva med miniagurkplanter, eller paprika planter? Cherrytomater el lign... Jeg elsker jo slikt, men har lite av det da vi reiser bort så lenge av gangen.....tenker at naboene skal slippe unna med å kun vanne, ikke måtte leke gartnere i tillegg:-) Hva med potteroser -de er jo vakre!!!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Tomat og slikt har jeg på verandaen.Så berger jeg di for sauer og andre tussete firbente.Men i doen må jeg ha noe som setter farger da. Kanskje jeg tar noe ala i fjor da.Bare at jeg skal ha solsikker også. Ante ikke at det fanted små lobelia =)))) ække noe gartner,og har null peiling.Kjøper som regel det jeg syns er pent,og ferdig med det... ;o) Men er gøy med tomater og sånt da.Pleier så selv,men i år gadd jeg ikke.Må vel få til sukkererter ivertfall.For det er godtgodt det.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Tenk å så solsikker rundt doen:-) Som vokser og vokser og vokser:-) Det er fint det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå