Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har prøvd å stå lenge under dusjen i varmt vann, massert, men det kommer ikke så mye melk ut.

Har håndmelket og lagt barnet til brystet..men virker ikke som det vil bli tømt

Har også ligget med slik varmeflaske..

Noen som har noen andre råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å gjøre som du gjør...

Ellers kan du prøve;

-sex (kan ofte sette igang litt melkestrøm :)

-låne ei elektrisk pumpe på helsestasjonen og prøve å pumpe ut litt (men det beste er om barnet tømmer det for de tømmer det bedre)

-unngå å fryse på puppene

hvis det er vondt og rødt bør du kontakte lege eller helsesøster, synes jeg...

håper det ordner seg ;)

Skrevet

kom deg på helsekost fortest mulig:)

kjøpt lechitin (tror det var sånn det skrives).

JEG VET ALT om dette melkganger, har plagdes sånn med dette, men etter jeg begynte med dette, så har det kun vært noen få ganger (da jeg har GLEMT å ta de) at jeg har fått en propp.

HUSK:

Masser KUN når melken renner hvis ikke kan du gjøre vondt værre.

ta en bleie, fyll med varmt vann, pump deg og legg bleien til den vonde kulen

viktig at du pumper hver 2 time/3 time natt

bruk dobbel dose med lechitin helt til kulen er borte. så kan du gå over til 1 -2 pr dag.

Håper det ordner seg, vet hvor smertefullt det der er:(

Skrevet

dette dette dette:) hehe. har litt dårlig tid, men håper du forsto hva jeg mente:) elendig skrevet:) hehe.

Skrevet

hiver meg på å anbefaler Lecithin jeg også!!

Har hatt brystbetennelse tre ganger jeg.... og etter jeg begynte med lecithin har jeg ikke hatt noe!

Lecithin får fettet til å binde seg i melken isteden for å levre seg i melkegangene.... også er det visst godt for hukomelsen også!!! hihi

men de virker jo forebyggende da... så hvis du alt har tette ganger.. så masér, varm dusj, masse ekstra amming og pumping i tillegg hjalp meg... også kan det være greit å ta paracet.. det er nemlig betennelsesdempende...

Skrevet

Hei

Lecitin har vært redningen for meg og. Var så innmari plaget med kuler i puppene: når jeg jobbet med å få løst opp en, kom det ofte flere andre steder i samme puppen! Etter at jeg begynte med Lecitin, som blir anbefalt av Ammehjelpen, har jeg ikke hatt en eneste en. Ingen brystbetennelse heller!!!

Får å få løst opp kulene har det beste for meg vær å legge meg i badekaret og massere der. Slapper bedre av der enn i dusjen, og synes det er enklere å håndmelke. I tillegg har det vært å få Lillegull til å suge masse. Det har tatt bort kulene. Synes ikke pumpa gjør samme nytten, men det er sikkert forskjellig hos andre.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...