Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om d gjør noe å kjøre mc når man er gravid? Har hørt at d ikke er anbefalt pga økt risting/vibrasjoner, men det gjelder kanskje når man er lenger ut i graviditeten enn 4-5 mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm vet ikke helt det der med vibrering å slikt,men jeg tror nok ikke jeg hadde villet kjøre MC pga redsel for ulykke. har ikke mye å beskytte seg med da,i bil så har du karoserri rundt deg om ikke annet.

Skrevet

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2826.aspx

Her er det noen andre som har spurt om det samme.

Så tror ikke det er noe mer farlig å kjøre sykkel enn å kjøre bil, bare det at du er mer utsatt hvis det skulle skje en ulykke hvis du kjører sykkel!

Men føler du deg trygg er det vel bare å kjøre!

Skrevet

jeg kjørte sykkel så lenge jeg fikk plass i kjøredressen. men magen kom fort på meg så det ble ikke så veldig lenge!!! nå er sykkelen solgt og merker jeg savner den. men det er ikke så veldig forenelig med små barn. fikk jo aldri brukt den. nyt den siste tiden alene med sykkelen;)

Skrevet

Forrige svangerskap spurte jeg legen om det samme. Hans råd var å leve som normalt, også når det gjaldt mc. For all del, han mente ikke at man skal kjøre motorcross f.eks, men om du kjører fornuftig var det ikke noe farlig i forhold til babyen. Men som de andre sier, man er jo mer utsatt på en sykkel, og selv om man er forsiktig selv, så kan det alltid være andre på veien som ikke er det.

Det jeg gjorde sist var å kjøre så lenge jeg følte meg komfortabel med det og hadde lyst. Lånte kjørebukse hos ei som var litt større enn meg selv - kjører ikke en meter uten full habitt :-). Husker ikke helt når jeg slutta å kjøre egentlig, kanskje når jeg var sånn 5 mnd på vei?? Men da følte jeg meg ikke vel med det lenger, i tillegg var det på slutten av sesongen likevel.

Dette ble unødvendig langt...men men...kos deg på tur hvis du har lyst ut å kjøre!! Selv er jeg i uke 34 nå og kan glemme å få på meg både sykkelbukse og sykkeljakke, så jeg gleder meg til småturer seinsommeren :-).

Skrevet

Til råååsa-på-tjukka:D : Har dere vurdert sidevogn?? Man trenger ikke gi opp sykkellivet selv om man får barn! VI har ei på 1,5 år nå, og venter ei i juli. Vi håper at om et par år så får vi oss sykkel med sidevogn og drar på turer hele gjengen...

Skrevet

Sist svangerskap brukte jeg Ducatien til å pendle til og fra jobben med:) Tror jeg kjørte til jeg ikke fikk plass i skinndressen, sånn 14-15 uker på vei tror jeg;)

Nå gleder jeg meg til å ta en liten tur til sommeren, har byttet fra Ducati monster til Ducati 996, så må vel få innkjøringskurs av mannen hehe;)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Da blir d forhåpentligvis sykkeltur i sommer til High Chaparral i Sverige (hvis j får tak i ei bukse som passer...) Hvis noen har vært på Swedish bikemeet tidligere (nå Scandinavian bikemeet), så er d minnetreff der i år... D blir gøy :) Hadde vært artig å sett andre med mage der også :)

Skrevet

hmm...jordmor sa at eg burde unngå å bruke eller vere for nær motorsag i svangerskapet, med tanke på støy. Ein mc bråkar vel gjerne like masse/meir?

Men eg veit ikkje..:)

Skrevet

til babypåveg:

Her i gården er det kun racingsykler som teller (hadde en suzuki gsxr 750) så da er sidevogn uaktuelt. men når vi blir gamle pensjonister spøker vi om at vi skal kjøpe oss en "buss" les: goldwing:)

Da skal vi få god plass til meg og min mann.

Håper dere får til å dra på tur hele familien:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...