Mamsen87 :) Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Nabohunden har løpetid, så hunden vår har sine små uhell nå. Han hadde greid og tisse NEDI posen med dopapir!! Det fant jeg ikke ut før jeg hadde brukt en halv rull... :S Den var ikke tissa direkte på, men er skrukkete og lukter. Hvis hunden har noen sykdommer, kan jeg bli smitta med de da.. Av og bruke et nedtissa papir? :S
Nit@™ Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Kan jeg ikke tenke meg. At du kan bli smittet av det. Hunder har nok ikke så masse andre bakterier i urinen en det vi har selv. Siden papiret var tørt og ikke dynka i urin så var nok evnt. bakterier døde også. Slike bakterier trives jo best i varme og fuktig miljø. Men hvorfor gjør hunden din slikt da? De undrer meg. Har selv hannhund, og har tispen til pappa her også, hun har løpetid nå, og hannen min tisser da ikke hvor som heltst. Han bærer seg litt når hun er i nærheten, og prøver seg på henne, som den sjarmisen han tror han er, men skvette gjør han ute. Da hadde jeg knytt for snurrebassen hans ;o)
Mamsen87 :) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 Tror det er fordi jeg ikke har tid til og gå med han med engang vi våkner. Da setter jeg han i båndet på utsida mens jeg gir Mathias mat, ny bleie og kler han. Hunden tusler inn før jeg rekker og bli ferdig, men får ikke tissa når den har løpetid.. Vi bor vegg i vegg, så han står nesten bare og piper og lukter ved døra dems. Så når vi går tur etter jeg har ordna Mathias, så må han nesten ikke på do. Men sånn er det heldigvis ikke når nabohunden ikke har løpetid:)
Loglady Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Syr kan smitte mennesker. Du husker kanskje anbefalingen om å ligge unna kattemøkk når man går gravid? HVorvidt bikkja di kan smitte deg i dette tilfeller, aner jeg ikke.
Duracella Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Det er nok ingenting å bli smittet av, ikke tenk på det. De er såpass ulike oss sånn sett. grunnen til at han gjør sånn, er rett og slett fordi det bruser med testosteron i blodet hans, og han ønsker å markere revir for å demonstrere for andre hannhunder (og den lekre tispa) at her er det han som er mann! Med andre ord så er han sprengkåt. Ikke alle hunder reagerer sånn, noen er roligere av seg hormonellt enn andre, akkurat som mennesker.Noen blir så overstyrt av kåtskapen sin at de ikke kan dy seg, og noen er også litt mindre oppdratt og har lettere for å ta seg friheter til å gjøre hva de ønsker..... PS: Du vet hvorfor hannhunder slikker ballene sine? -Fordi de KAN det........ : )
HalvMaraton Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Slapp av, det går bra. Det kan selvfølgelig være litt bakterier i urinen, men ikke av type eller mengde som skal være farlig. Du vasker deg vel innimellom tenker jeg Det går bra, helt sikkert. Det med kattebæsj er noe HELT annet.
Mamsen87 :) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. mai 2008 Takk for svar! Joda, vasker meg som alle andre mennesker! ;D Hehe
Mamsen87 :) Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2008 Da fikk jeg forklaring på det! Lurt litt på det igrunn, for han er helt rein ellers
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå