Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Ikke at jeg er spesielt for gutte og jentefarger, men venninnen min tar litt av.. tror hun innerst inne skulle ønske det var en jente. Rosa klær, tepper, sengetøy.. alle tror jo at det er en jente hun triller rundt på, men hun forteller dem faktisk at det er en gutt.. men likevel? er ikke dette en smule spesielt?
petite fleur Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Jeg anser meg selv som åpen for det meste, men rosa synes jeg ikke er fint på gutter. Rødt og lilla er helt ok, men rosa synes jeg er en dallete jentefarge....må sies at jeg hadde nok ikke brukt så mye rosa selv om jeg hadde hatt jente da. Voksne mannfolk i rosa skjorter kan jeg også styre meg for;-)
Resilience Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Hehe- hva er problemet? Det er bare en farge. Er man redd han skal bli homo eller hva er greia? Vi skal ha en jente, og har fått litt klær allerede. Jeg kommer ikke til å bruke kjolene hvis det blir en gutt, men de rosa klærne? Why not?
jaja.. Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Tja. Kvifor er det så ille egentleg? Her brukte eg mykje blått og grønt , beige og brunt på vetlejenta, rett og slett fordi eg sjølv ikkje har sansen for raudt og rosa. Var det og galt tykkjer du? Tykkjer egentleg det er innmari tøfft gjort eg Sjølv har eg ein 3 åring som er vill etter rosa, og seier at det er favorittfargen for tida (blærgh). Så han har fått fine rosa støvlar, for det var det han ville ha! Tykkjer ikkje det er noko som er jente og gute fargar. Det er vel opp til kva slags smak ein har
ScaryMama Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg kler sønnen min i rosa! Jeg har funnet både rosa skjorter og t-skjorter på gutteavdelingen, og siden han kler rosa så godt, så bruker han det! Rosa er også yndlingsfargen hans, så han har en rosa bamse som han har valgt selv. Ja, jeg er helt sprø og skulle nok aldri blitt mor;)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Jammen meg var dere liberale hele gjengen, men det er bra:) HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Liberal jeg og...til en viss grense! Rosa syntes jeg ikke ser bra ut på guttebabyer. Ikke gult heller.
maria isabell Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 rosa går jo til gutt og jente:) det har jo vert mote med rosa til gutt..personlig ville eg helst hatt guttefarger til gutt...la hun kle ungen i rosa..håper ikke det betyr at hun er missfornøyd med at det er gutt,da blir det feil..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Rosa på en gutteBABY? Nei! Det hadde jeg ikke gjort. Ikke mens han var baby. Det er jo så mye fint guttetøy, i alt fra hvitt og beige til blått. Men rosa? Det er til jentebabyer! Derimot, når han hadde vært eldre, som en nevnte over her, og selv bedt om et par joggesko med rosa striper eller noe sånt, så ville jeg naturlig nok ikke nektet han det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Får håpe han får være med å velge farger etterhvert selv, muligheten for at det blir noe annet enn rosa er jo tilstede (jaaadaaa, jeg VET at det finnes unntak). Jeg må innrømme at jeg ikke kjøpte rosa og blonder til gutten min, da han var baby, og hvorfor går skillet ved kjoler liksom? Jeg personlig synes det var fint å framheve "guttetheten" på en søt og fin måte. Men bevares, folk må da gjøre som de vil!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Det med gutte- og jentefarger er så innarbeidet at når jeg ser en vogn dekket med et rosa teppe, tenker jeg automatisk at det ligger en jente i vogna. Men det har jo ingenting å si hva folk tenker og tror - hvis hun trives med rosa vognteppe, hvorfor ikke? Ungen vet iallefall ikke forskjell.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Jeg tenker også automatisk at har du en rosa vogn så ligger det en jente oppi der. Selv har jeg en emmaljunga vogn med rosa "greier" på, og et rosa teppet over snuppa. Og snuppa sitter der med rosa jakke og rosa lue. Jeg ville aldri i verden ha kledd gutten min i det samme?! Greit at man ikke er helt fan av babyrosa/babyblått, men.. ? Hadde venninnen min nettopp født en liten gutt, og det første antrekket hans var en rosa body med blonder på og en strømpebukse med hjerter, så ville jeg hadde sett to ganger på ungen for å forsikre meg om jeg så riktig, liksom.. Er jo såå mye annet man kan kle guttungen sin i, selvom man ikke vil ha blått? Beige f.eks? Eller hvitt? Hva med noe grønt? Har guttungen en eldre søster, og kanskje arvet noen bodyer ogsånn så greit nok.. Men ville fortsatt ikke tatt på ungen min det når jeg gikk ut, sammen med en rosa dyna og en rosa bamse i vogna liksom.. Litt sært for min del..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Ser ikke helt hva som er galt i det?? Har en gutt jeg også, som også har rosa klær. Ikke noe galt i det? Klær er klær.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Og så er det ganske mange, som bare har den der greia med rosa/lyseblått/jente/gutt i hodet, uten å mene noe spesielt med det, som ikke er det minste "hysteriske" for det. Det er sikkert ikke så mange som kler småguttene sine i kjoler heller, men det forekommer sikkert. ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 Ånneiii!! Han kjem heilt sikkert til å bli homo!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #17 Skrevet 16. mai 2008 Jeg synes det er veldig greit når man kler guttebabyene i blått og jentebabyene i rosa, for det er jammen ikke lett å se hvilket kjønn en liten baby er! Hvertfall når man er uerfaren som meg, hehe... Jeg venter en jente, og kommer ikke til å kle henne opp i blått, men hvis jeg får et blått klesplagg skal jeg alltids få brukt det et par ganger. Når hun blir større får hun selvfølgelig de fargene hun liker.
petite fleur Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Hvorfor er det hysterisk å ekskludere rosa fra guttens garderobe? Vet ikke hvem som står for hysteriet her jeg...
The most famous Ludder Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Et sted bør grensen gå, og jeg synes rosa er et fint sted å sette grensen mellom jente og gutt! Ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Hmmm... jeg synes kanskje folk blir kalt "hysteriske" litt vel fort herinne.
The most famous Ludder Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 Tipper han ikke blir så takknemlig for det når de andre ungene mobber ham i stykker når han begynner på skolen og går rundt med rosa...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #22 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde faktisk nektet han å kjøpe rosa sko, på lik linje som at jeg hadde nektet han å kle seg i kjole (med mindre storesøster kler han opp i en lek).. Greit at man skal la de få ta egne valg, og alt det der, men rosa sko syns jeg var litt vel drøyt... Og jeg ELSKER rosa, dattera mi og jeg har en haug av rosa klær, så det er ikke det at jeg ikke liker fargen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå