Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Mini klorer seg hele tiden i ansiktet- så har nå kjøpt klorevotter. Men de får han jo selvfølgelig av igjen ;-) Hva slags saks bruker dere? Klarer ikke å rive de lengre. Har prøvd å klippe litt og så dra resten av,men det blir alltid litt negl igjen slik at han klorer seg.
Mammapudding Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Ja det er ikke så enkelt når de nekter å sitte i ro:) Jeg pleier å ha henne på fanget med ansiktet utover sånn at jeg kan klippe de som om jeg klipper mine egne. Holder ene armen min over den ene hennes arm og holder fast hånda hennes med samme arm, så tar jeg opp en og en finger og holder godt fast mens jeg klipper. Har en sånn babysaks. Fingerneglene går stort sett bra å klippe, værre med tåneglene, hun er så kjilen under foten:)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg klipper neglene hennes mens hun sover eller mens jeg ammer. Apotekene selger neglsaks til babyer. De er runde i endene, ikke spisse som vanlige neglsakser. Lykke til med klippingen.....ikke det enkleste:-)
Yrha Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Klipper når han sover, og filer litt forsiktig til slutt for å runde av skarpe kanter. Mangler bare neglelakk før det blir manikyr, hehe...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 det anbefales faktisk å bite små babyers negler, for da har du mer kontroll enn ved klipping. jeg vil ikke risikere å klippe snuppa mi. måtte bite allerede den dagen hu ble født jeg, hu ble født med laaange negler
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg begynte med å bite og rive neglene hans, men nå (2,5 mnd) er de for harde så det går ikke lenger. Over på saks nå! Ikke det enkleste nei, men får det til på et vis..
mathildes mamma Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Jeg får ikke klipt dem, selv om jeg har sånn neglsaks for babyer. Men jeg filer de med en litt mild neglfil som jeg faktisk fikk gratis i en butikk. Det går greit å file, men det må gjøres ofte.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Jeg biter faktisk neglene hennes hehehe Helsesøster sa det var lurt:-) gjør det rett etter hun har badet, da er de myke og lette å få bort. Vi leker med det på stellebordet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå