Willy Wonka Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Har brukt NAN frem til i går, 7 mnd, og gutten vår har snart sort belte i gulping.....Prøvd hipp 1 og 2 i to dager nå og jeg tror det er en viss bedring. Har noen andre lignende erfaringer, og hva er evt. årsaken til at de gulper så mye av NAN? Et spørsmål til... Når skal Hipp 1 og når skal Hipp 2 brukes? Får litt forskjellige svar her...
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 JEG er ikke i tvil om at NAN er årsaken til mye gulping. Jentene mine gulpa seriøst store dammer når vi brukte NAN. De skrek også i flere timer på kvelden når de skulle legge seg. Bytta til Colett og det var slutt på både gulping og skriking samme dag. Hipp har jeg ingen erfaringer med
Willy Wonka Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 Hvilke butikke selger Collett?? Den har jeg aldri sett...tror jeg
Gjest Gul stjerne Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 min tålte heller ikke nan, så byttet til collett, en har vært helt suveren for min lille. Rema, rimi, ica har den i allefall.
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Her ble det mye gulping (og mageknip) av nan
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Hos oss var det i hvertfall ikke slik. Vår har blitt fullernært på nan, men knapt gulpet i det heletatt. Men jeg tviler ikke på at enkelte barn kan reagere på enkelte typer mme, og at hvilken type de reagerer på varierer fra unge til unge. Derfor er det jo også flott at det er forskjellige merker å velge i ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 Gutten min har fått NAN siden han var 2 måneder, og han gulper så og si aldri. (Han er nå 9 mnd) Tror faktisk jeg kan telle de antall gangene han har gulpet på ei hånd. Med andre ord så tror ikke jeg at NAN forårsaker mye gulping
<3AlleGodeTingErTre<3 Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Gutten vår gulpa mye når vi brukte NAN, men når vi bytta til Collett tilhørte det sjeldenhetene! Men de gangene han gulpet derimot luktet det mye verre enn med NAN... =) Nå er han straks 10 mnd, og jeg kan ikke huske sist han gulpa!
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 16. mai 2008 #10 Skrevet 16. mai 2008 Alle vet vel at noen bebiser har mer ømfindtlige mager enn andre? Det er helt klart at noen kan reagere på en type mme og tåle en annen. Min tålte ikke småfolk mme (heller ikke nestle maisgrøt), men hun tåler sempers risvelling og HIPP mme. HIPP 2 kan brukes fra babyen er 4 mnd, og heter da tilleggsnæring, ikke morsmelkerstatning.
Moi 32 Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Det er nok veldig individuelt og du må prøve deg fram.. Gutten vår fikk pupp(+grøt og litt mme i tillegg bare) til 7mnd og gulpet noe helt vanvittig! Så tok ammingen slutt og han fikk kun hipp. Han sluttet å gulpe ved ca 8mnd. De fleste slutter å gulpe av seg selv ved 6-9mnds alder, så det kan være tilfeldig også.. Hipp 1 og 2: hvorfor de lager hipp 2 vet jeg ikke: den er dyrere(tror jeg) og jeg leste en plass(hipp sine ord) at det egentlig ikke er noen grunn til å gå vekk fra hipp 1.
amk1 Skrevet 16. mai 2008 #12 Skrevet 16. mai 2008 Gutten min får kun mm og gulper noe voldsomt, nesten så jeg ikke tror det kan være noe igjen i magen... Så det er nok litt forskjellig. Noen er bare gulpe onger,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå