Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 når jeg var i den alderen , hadde eg detektiv-bursdag! alle sku vere detektiv eller kriminell liksom.. var kjeeempegøy.. men leken du spurte om var at mamma og de hadde laget dektertiv-gåter forskjellige steder i huset... i et rom skulle man finne penger med kart og noen sånne små ting.. det ble i hvertfall en kjeeempesuksesse
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Vi hadde: Pakkeleken- ungene sitter i ring og tar "flasketuten peker på". Den flasken peker på får ovelevere pakken sin til bursdagsbarnet. Dette brukte de laaang tid på, ypperlig for mor som måtte rydde opp etter mat på kjøkkenet. Ballongleken- vi knyttet en ballong rundt den ene foten til alle barna. Konkurranse: den som står igjen med siste ballongen vinner. Mye smell og skrål. Tips: ikke bind ballongene for tett inntil benet (spes bare jentebein), det ble litt sutring da ballongene sprakk. Gjorde visstnok litt vondt. Gjetteleken- jeg la en haug med godis i en skål. Alle fikk gjette antall. Den som kom nærmest fasit vinner. Kjenneleken- jeg dekket en liten kasse med aluminiumsfolie, laget et hull på toppen som passer en barnehånd. Oppi kassen la jeg 10 gjenstander (både enkle, lette, ekle og kjedelige). Så fikk alle ungene 2-3 minutter hver på å finne frem til hva gjenstandene var. Den med flest riktige vant. Denne kan virkelig anbefales! jeg har gjemt unna kassen til neste år faktisk. Jeg kjøpte også et par billige klistemerkeark som var premie. Stor suksess!
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Da jeg var liten hadde vi også en sånn type "kjennelek". Vi fikk bind for øynene og skulle kjenne i diverse skåler med ulikt innhold. Det var helt ufarlige ingredienser i skålene - som sukker, nugatti, ris o.l. Den som gjettet flest riktige vant. Kan ikke huske at noen fikk premie noen gang, men moro var det =) Ellers så hadde vi stolleken da... Og flasketuten peker på. Men det er en lek jeg husker veldig godt fra en St.Hansfest vi var på en gang. Jeg kan nok ha vært 7-8 år tenker jeg. Det var mange barn der og de som holdt festen hadde laget i stand mange aktiviteter for barna. En av aktivitetene var at de hadde fylt ballonger med div.ting. Det kunne være 1 smørbukk-karamell, 2 løse tyggis, bare vann - bare fantasien som setter grenser. Disse ballongene ble festet på ei stor målskive og barna skulle kaste dart-piler mot ballongene. Dersom kan klare å få en til å sprekke, fikk man innholdet. En kjempespennende og litt vanskelig lek =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå