Gå til innhold

Lurer på om dette stemmer???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette stemmer alltså! Men det sies at de som sliter med å få barn (der mannen har dårlig sædkvalitet) er det størst kjangse for at en får jente??? stemmer dette??? Hvordan er det med dere?

Hva har dere fått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det stemmer, men det høres jo logisk ut.

Skrevet

Min forrige samboer hadde det, men vi fikk gutt..

Skrevet

hvorfor høres det logisk ut? Er jo far som bestemmer kjønnet uansett, så om det er dårlig sædkvalitet, så blir det jo ikke noe mindre hunnkromosomer enn hannkromosomer, for å si det slik. Kromosomene våre er jo 46 kromosomer, der det er 23 par. Kjønnskromosomparet består jo av et kromosom med X og ett kromosom med Y. Så at dårlig sædkvalitet bare skal gå utover Y-kromosomet (det er guttekromosomet, hvis jeg ikke husker feil?), slik at det blir mest jentekromosomer igjen synes jeg virker helt rart....

 

Eller husker jeg genetikken helt feil?

Skrevet

Neida du husker nok helt rett. Personen tenker sikker på hvor fort "jenten" overlever i forhold til "gutten" . Det er det eneste jeg klarer å tenke meg til iallefall..

 

Men det har nok ingenting å si. Det er nok helt tilfeldig hvilket kjønn det blir, akkurat som med alle oss andre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...