Gå til innhold

Dere som har død/ukjent far, hva får dere i barnebidrag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

tror ikke NAV opererer med likhetstegn mellom død far og ukjent far. Tror det er slik at ved ukjent far, vil man få bidragsforskudd, fortrinnsvis minstesatsen på kr 1200 og et-eller-annet pr. måned.

 

Når far er død, så får man barnepensjon, og for ett barn er dette 2227 kr pr. måned. Da får man ikke noe bidragsforskudd, for barnepensjonen erstatter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ukjent far, men får ikke ei krone av staten. Jeg tjente for mye til å få det. Så hadde jeg hatt en kjent far, hadde jeg "tjent" like mye på det. Neida, nav kan egentlig forsvinne en viss plass!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke barnefar er i stand til å betale (ukjent eller ikke) så betaler staten bidragsforskudd. Og det er på minst 1270 kr. Får ikke du for lite bidrag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke ukjent far, men han bor i utlandet og er arbeidsledig.. og jeg har nesten ikke noe kontakt med han heller, ikke annet enn at han har vært og besøkt dattera si..

jeg får da 1270 kr i bidragsforskudd, ikke mye, men ikke lite heller.. er glad for alle de pengene jeg får.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minstesatsen er 0. Noen får 630 i bidragsforskudd, andre 900ognoe mens det også finnes folk som får 1270 det er høyeste bidragsforskudd.

 

ALt avhenger av mors inntekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...