Gå til innhold

Hvilken kake baker du oftest??

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger litt tips.. her er det mandelbunn med gul krem som går igjen.. Skal lage kake til 17 mai, og har lyst til å prøve noe nytt.. Gjerne en fresh 17 mai kake med frukt eller noe kanskje.. hmm..*drømmer meg bort*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går mye i rullekake, sjokoladekake og kanensnurrer. Men glimter til inne mellom og prøver noe nytt. Jeg fant en oppskrift i dag på en kake som heter Nasjonalkaken, den så veldig god ut:http://www.tine.no/page?id=28&key=7612&cat=672

Skrevet

Kvæfjordkake, eller verdens beste som den også kalles. Nam nam

Skrevet

Verden beste og ostekake.

Skrevet

Mye "gul-kake" her også. Svensk "kladkake" som er en seig mørk sjokolade kake som serveres varm med vaniljeis. Til 17.mai lager jeg bløtekake med geletopp og MASSE friske jordbær og amerikanske blåbær. nam-nam

Skrevet

Ååå, den er god. Har jeg ikke spist på evigheter...

Skrevet

Ååååå, kan ikke jeg få oppskrifta på mandelkake med gul krem? Nam......MÅ ha den! ;-) Pretty please?

Skrevet

Sjokoladekake:)

Skrevet

Er det suksessterte du mener? Gå inn på www.detsoteliv.no.

Skrevet

Ofte og ofte. Baker sjelden. Eg laga ei philadelphia ostekake i fjor vår og ei boston iskake i haust. Boston iskaka er virkelig god, men eg har ikkje oppskrifta her. Veit ikkje om den er på detsoteliv.no eller om mormor har dikta den. Uansett så er det den beste kaka eg har spist.

Sambo har laga eplekake tre ganger siden april, så det er den me spiser oftest.

Skrevet

til 17 mai. marengs kake med masse krem og masse bær :-)

Skrevet

marengsbunn med masse krem og friske bær oppå :))

*ps: eneste kaka jeg får til* hihi

Skrevet

Bunnen:

300g mandler

300g sukker

6 eggevitter

Pisk vittene og ha i sukker - blandes godt. Bland inn kverna mandler. Stekes på 200 grader i 25-30 min ca..

Gul krem:

6 eggeplommer

100g melis

1 1/2 dl fløte

1-2 ts vaniljesukker

Dette has i en kjele, la det boble litt. Ta av platen, ha i 100g meierismør - litt av gangen og rør godt inn.

:)

Skrevet

din hermegås! hehe

Skrevet

hmm, åssen lager man det da.. marengsbunn altså?? hørtes godt ut:)

Skrevet

banankake( rund kake) liker jeg godt da, så det har jeg forberedet litt i kveld...kremen og slikt..

Skrevet

egghvitte og sukker til det blir stivt som rakkern, vend in litt masena og litt edikc (det er en speisel type, men brun en. men de kan sløyfes) og litt salt. form den slik du vil ha den oppå et bakepair. stapp den i ovnen og vent.

hvor mye av vert vet jeg ikke for jeg bare tar litt

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Nigellas Chocolate fudge cake og en ostekake med mandarin&ananaskrem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...