Gjest Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jenta vår på 6 mnd har fått utslett på kroppen, ser ut som røde,flammende tørrflekker. Hun sover urolig og ligger og vrir seg. Kan det være atopisk eksem? Hva hjelper?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hmmm høre sånn ut nesten ja. Snuppa vår har Atopisk eksem. Du må hverfall bestille time til legen sånn at de får sjekke det og eventuelt om hun har noen allergier. Vanligvis Hydrokortison som blir brukt ved utbrudd. Det er en veldig sterk salve som bør brukes med forsiktighet og kun i perioder på en uke helst når det er utbrudd. Ellers når eksemet forsvinner da så må man passe på å smøre gjerne 2 ganger om dagen med en god fuktighetskrem. Jeg bruker nå Decubal og synes den er god. Men skal stikke å kjøpe en krem på helsekost som jeg hører mange prater så varmt om, som skal være bra på atopisk hud. Den heter Zona. Ellers så må du unngå at hun er varm, klam svetter. Ha det litt kjørlig på rommet. Unngå parmye, såpe i klær og produkter til henne hverfall i første omgang. Skift til vaskepulver som er spesifikt uten tillsettingstoffer som det. Allergi får du testet ut om legen mener det er behov for det. Jeg bader snuppa i Balneum Hermal (tips fra helsesøster) olje for mennesker med tørr hud og den er kjempe god på sikt:o) Ja, du får nok mere informasjon av lege/hudlege når du kommer dit. Lykke til:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå