Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Har hele tida fått høre av helsesøster at vesla legger mye på seg og får nesten inntrykk av at hun mener hun legger på seg for mye. Men samtidig så fikk jeg vite av en venninne som har jevngammelt barn som meg at de fikk nesten "kjeft" for at hennes barn hadde gått opp for lite. Og det viser seg at hennes har gått opp mer enn min. Føler nesten at HS "mobber" jenta mi for at hun er rund. Hun er snart 8 mnd og veier 8,2 kg. Har bare lagt på seg 300 g på 1 1/2 mnd og det trodde jeg ikke var så mye jeg.....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 De går ut fra en kurve. Hva ditt barn skal veie kommer ann på hvilken av kurvene hun skal følge. Det har med fødselsvekten å gjøre. Neste gang ber du om å få se på kurven hennes.
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 hei!! leste en plass at de skal legge på seg ca 100 gr i uken etter fylte 6 mndr... min lille snuppe hadde gått opp 2 percentil ( streker på vektkurven) etter jeg begynte å gi henne grøt og middagsglass - hehe - og hun har lagt jevnt på kurven hele veien bortsett ifra i begynnelsen da hun la på seg litt lite, så pga det siste har jeg matet og matet i vei og det viser seg nå at hun har fått altfor mye mat. men nå er jeg veldig obs på metthetstegnene hennes.. så hun spiser til hun blir mett, men det er allikevel mye mindre enn hva jeg har presset i henne de siste mnd... men da hun var 7 mnd veide hun 8,4 kilo, hs mente det var altfor stor vektoppgang, men legen sa hun så veldig fin ut, ikke for stor og ikke for liten... tror bare det er viktig å lære seg å lese barna, for de må jo spise til de blir mett stakkars.. =) hun er sikkert kjempefin!!! men noen hs er aaaaltfor opptatt av dette med vekt når de er så små! tror ikke det er bra å være altfor opptatt av det.... det viktigste er at dem er fornøyd med tilværelsen =)
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 litt rotete, men håper du forstår det allikevel =)
Galskapens overhode Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 gutten min har gått opp 4 percentil i vekt siden fødselen (prematur).. HS sier ikke noe på dette.. Så lenge barnet følger sin kurve sånn noen lunde, så er det ingen bekyrmringer..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå