Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre høygravide som svetter litt ekstra nå rundt den 17.? Det må jo være litt kjipt å ha fødselsdag på 17.mai - så jeg håper virkelig ingenting starter akkurat den dagen!

Har IKKE tenkt å gå langt/se på tog/gå i selskap - bare for å unngå å fremprovosere fødsel. Hadde likevel vært typisk om nervøsitet for å starte noe er nok til å få det i gang! :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil heller ikkje føde på nasjonaldagen! Kan komme i morgon, eller på søndag - men ikkje laurdag...

Ellers har eg tenkt å sitte heime 17.mai, ikkje berre i redsel for at togmarsjering skal setje igong noko - men også fordi eg berre har eit par sko som eg får på dei hovne føtene mine (knallrosa joggesko) og fordi eg ellers knapt får på meg eit plagg..:-( er oppblåst i trynet, føler meg berre svær og fæl...

Skal på vekstmåling på UL i morgon, er spent på kva den viser. For to veker sidan var veksten +25%....har termin den 20.mai...

Skrevet

Jeg har termin 18 så jeg skal knipe igjen alt jeg klarer 17 mai... Har vanvittig med vann i kroppen så jeg skal ta på slipperser og joggebukse og luske meg stille og rolig opp til svigermor..:)

Der skal jeg sitte og ta dagen med knusende ro sammen med sambo sin 96 år gamle mormor... hehe, jeg er i alle fall trygg på at det blir stille og rolig, så kansje hun holder seg der til dagen er over!

Har liksom lyst at hun skal få sin egen dag, 17 mai feirer jo alle uansett.

Skrevet

hehe, slik tenkte jeg også da jeg fikk mini for snart 2 år siden =)

Riene begynte på 17 Mai da, men mini ble født kl 0127, 18 mai så jeg greide den fint! hehe

Skrevet

Jeg har bursdag 17. mai, og det er en fantastisk dag å ha bursdag på! Gikk i alle år fram til jeg begynte på skolen (og fikk en i klassen som også hadde den dagen) og trodde at alle feiret for meg, hehe.. Samtidig var det i oppveksten positivt, fordi når man har bursdag på en så spesiell dag er det noe de fleste, iallefall voksne, husker - og 17 mai er en dag man møter mange og alle er glad.

Selv idag når jeg er voksen får jeg gratulasjonsmeldinger fra mange jeg ikke har sett på åååårevis siden de husker jeg er en av de som har på 17. mai.

så tenk positivt ;)

ble født kl halv ett når folk sto og ropte hurra utenfor sykehuset husker jeg mamma fortalte, hehe...

Skrevet

kanskje ikke noe dere vil tenke om ungene deres da, men ikke minst fra 18årsdagen og oppover når bursdagen skulle feires var det gøy! iallefall der jeg erfra er 16. mai en stor festdag, så bursdagene har alltid vært kanongøy! :D

Skrevet

Jeg har tenkt sånn helt fram til nå - akkurat nå føler jeg det har veldig lite å si =P

Skrevet

Har termin 17 mai jeg, og var jo helt sikker på at jeg kom til å føde lenge før da dette er mitt 3. barn.. ( blir min 2. vaginale fødsel)...

Men nå blir jeg ikke noe forrundret over om han skulle finne på å komme den 17, hadde vært såååå typisk, hehe...

Skrevet

Hehe, dette innlegget likte jeg:) Godt det er flere som tenker som jeg. Har hatt maserier visstnok (snakket med ei venninde som har fått to alt som konstanterte dette da jeg fortalte om de merkelige magekrampene jeg har hatt siden lørdag), så er litt småsvett nå. Ellers har jeg generelt ikke tid eller håp om at noe skjer før i slutten av neste uke. Altfor masse å fikse klart hjemme. Og liker å ha denne siste tiden for meg selv. Merker at panikken begynner å bre seg... Snart er du her for alltid lille venn, og jeg aner virkelig ikke hva det betyr å ha en liten baby;)

Skrevet

Det var godt å lese om deg som har bursdag på 17 mai!! Er jo det jeg tenker mest på da, at han ikke skulle fått en egen dag å feire på. Så det er god du har gode assosiasjoner med å ha bursdag da:)

En annen grunn til at jeg ikke vil føde 17 mai, er at jeg ville gjerne være med storesøsteren i morra. Hun håper veldig at lillebror blir inne i magen litt til, sånn at vi kan ha den dagen sammen.

Har ikke termin før 29 mai, og om jeg går 14 dager over kommer han jo ikke før 12 juni. Tenk som jeg rister på hodet av meg selv fordi jeg var så redd for å føde på 17 mai da. Haha.

Skrevet

Heller ikke lyst til å føde 17 mai! Hvertfall ikke på dagen! Heller ikke i dag...

Dette er rett og slett fordi jeg vil tilbringe denne dagen med sønnen min. Han har fått seg ny bunad i år, og jeg vil så gjerne se han og ta masse bilder!

Kommer ikke til å ta det med ro, men heller ikke stresse. Gutten i magen kommer når han kommer :)

Her er også festdag den 16, så inegn fare :)

Skrevet

Jeg hadde termin tirsdag og driver nå med tiltak for å få sving på sakene, som akupunktur og sex. Vil egentlig ikke at barnet skal ha bursdag på 17. mai, men bryr meg ikke så mye om det heller. Fortsetter å være motivert for å føde, og så kommer den når den kommer. Skal nok ut og se på tog osv og gjøre ting som kan sette i gang, for nå har jeg bestemt meg for at bebin må komme snart. Er så redd for at jeg skal gå så lenge at jeg må settes i gang, så det overskygger nok dette med 17 mai-barn.

Skrevet

helt enig,selvom hadde termin 10... kan godt være der to dager til nå..hehe

Skrevet

Jeg er født den 17 mai:)) Det som har irritert meg mest gjennom alle år er det dustete sp. målet, hvordan føles d å ha bursdag på selveste nasjonal dagen, er ikke d kjedelig???? Jo akuratt som jeg har bestemt d, og da spør j igjen hvordan er det å ha bursdag 18 mai el 20 mai???

Har alltid syntes d har vært ekstra stas å ha bursdag denne dagen.

( Og en annen ting, d er mye kjedeligere for et barn å ha bursdag i sommerferien f eks, når de ikke kan å barne selskap med klasse venniner.)

Skrevet

Er så lei av å gå gravid at nå gjør det meg ingentng om hun velger å komme 17.mai.. Har bestemt meg for at da får jeg lage til noen kjekke bursdagsfeiringer for henne, slik at det blir litt mer enn "bare" 17. mai for henne. Men slik det ser ut nå blir det nok noen dager til hun melder sin ankomst!

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så ille å føde 17.mai ???. Jeg for min del håper hun kommer i morgen. (hadde termin den 15.)Stas når hele Norge feirer henne da=) Alle kommer jo til å huske bursdagen hennes og det er jo bare å legge selskapet til en annen dag om det er problemet.. Eller hva er egentlig problemet???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...