temine Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Er det akseptabelt?? Føler for å trene litt mage/rygg i tillegg til å gå turer. Rolige turer er nemlig det jeg klarer uten å bli slått i bakken av mange kynnere, men trenger litt styrke og. Kan man ta vanlige og skrå sit-ups med bebis i magen?
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Har akkurat sjekket litt rundt dette selv. Sit-ups anbefales ikke, og i hvert fall ikke etter 1. trimester. Så er vel best å avstå tenker jeg... Får holde oss i form på annet vis
Madde/sommergutt:) Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Skulle veldig gjerne ha trenet litt sit-ups om dagen, men har også hørt at det ikke er særlig bra... dessverre..
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Fysioterapauten min sa at man kan "rakne" magemusklene fra hverandre, derfor skal man ikke trene mage når man er preggis
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Det er ingen vits i å gjøre vanlige sit-ups siden muskelen deler seg under svangerskapet. En bør ikke trene den før den har vokst nesten sammen igjen en stund etter fødselen. Det er kjempebra å gjøre skrå sit-ups, før, under og etter svangerskapet. Jeg er med på et forskningsprosjekt som gjelder effekten av trening i svangerskapet. En del av egentreningen vår er skrå sit-ups. Fysioterapeuten som leder prosjektet sa at alle kan gjøre skrå sit-ups stort sett alltid. Helt frem til fødselen og rett etter om formen ellers er fin. Man har gått helt bort fra å anbefale å vente 6 uker etter fødselen med trening. Det eneste man bør være forsiktig med er å ikke belaste bekkenmusklaturen for mye, før den er trent opp igjen.
temine Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Da blir det rolige gåturer, skrå sit-ups, ryggøvelser og en del for bekkenbunnen da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå