Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det akseptabelt??;)

Føler for å trene litt mage/rygg i tillegg til å gå turer. Rolige turer er nemlig det jeg klarer uten å bli slått i bakken av mange kynnere, men trenger litt styrke og. Kan man ta vanlige og skrå sit-ups med bebis i magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har akkurat sjekket litt rundt dette selv. Sit-ups anbefales ikke, og i hvert fall ikke etter 1. trimester. Så er vel best å avstå tenker jeg... Får holde oss i form på annet vis :)

Skrevet

Skulle veldig gjerne ha trenet litt sit-ups om dagen, men har også hørt at det ikke er særlig bra... dessverre..

Skrevet

Fysioterapauten min sa at man kan "rakne" magemusklene fra hverandre, derfor skal man ikke trene mage når man er preggis ;)

Skrevet

Det er ingen vits i å gjøre vanlige sit-ups siden muskelen deler seg under svangerskapet. En bør ikke trene den før den har vokst nesten sammen igjen en stund etter fødselen.

Det er kjempebra å gjøre skrå sit-ups, før, under og etter svangerskapet.

Jeg er med på et forskningsprosjekt som gjelder effekten av trening i svangerskapet. En del av egentreningen vår er skrå sit-ups. Fysioterapeuten som leder prosjektet sa at alle kan gjøre skrå sit-ups stort sett alltid. Helt frem til fødselen og rett etter om formen ellers er fin. Man har gått helt bort fra å anbefale å vente 6 uker etter fødselen med trening. Det eneste man bør være forsiktig med er å ikke belaste bekkenmusklaturen for mye, før den er trent opp igjen.

Skrevet

Da blir det rolige gåturer, skrå sit-ups, ryggøvelser og en del for bekkenbunnen da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...