Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Bedriften klarer ikke tilrettelegge jobben til meg nå som jeg er gravid. Lurer derfor på om jeg skal søke om svangerskapspenger, og eventuelt jobbe 50% Er så lei av å jobbe kun 1 time om dagen, og sitte å stirre i veggen resten av tiden. Hvordan blir det men lønnen da? Vil bedriften betale 50% og nav resten? Vil da få utbetalt det samme?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 du kan være 50% sykemeldt og få sykepenger for de 50% du er borte. resten av lønnen får du da av jobben din. kjedelig når det ikke går an å gjøre jobben sin! husk at sykepenger fra nav regnes ut på grunnlag av lønnen din de siste 3 år eller noe, de tar det beste fra de 3 årene. kjedelig når man har vært student f.eks.... som jeg opplever akkurat nå. 1900 kr i lønn for 12 dagers jobbing! friskmeldt til uka heldigvis, men blir 3 kjipe uker fremover...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Du anonym 20:45, sånn skal det faktisk ikke være. Du skal få sykepenger etter den lønnen du kunne ha forventet å få mens du er sykemeldt. Dvs at om du har vært student i 2,5 av de siste tre årene, men jobbet i seks måneder, skal de ta gjennomsnittet av de seks siste månedene når de regner sykepenger. Med mindre du har fast lønn, for da er det den som gjelder uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå