*ale* Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Du som vet så masse rart;) Vet du hvorfor det heter SKJØNNlitteratur??? Dattra mi på 6 lurer, og sliter med å svare for meg...
Gjest -<<- Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Trur'e kommer fra det tyske begrepet "schöne Literatur," som igjen var en direkte oversettelse av det franske litteraturbegrepet belles letres - som vel ordrett betyr no' slikt som vakre ord, om ikke min ikkeeksisterende fransk svikter meg aldeles. Belles letres var opprinnelig en egen sjanger litteratur, men betydningen endret seg etter hvert på tysk. Men jeg ska'kke garantere at det er der vi har ordet fra altså, bare fremstår som sannsynlig.
*ale* Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mai 2008 Visste du visste noe om det ja:) Takker:) Ho lille her godtar ikke at man er i beit for svar, har mast om det i to dager... Og ja jeg har googla.. hehe..
Honningmelon Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Ikke for å blande meg, men jeg tror man kan spørre pila etter det meste :-)
Honningmelon Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Hehe, er jo mye raskere og kjappere å spørre pila. Får sikkert et mer utfyllende svar også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå