Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste på profilen din at du går på blodtrykksmedisiner. Og det jeg lurer på er hva slags piller du går på? Og lurer vel egentlig generelt om dette tema. Da jeg ikke har tenkt på dette selv.

Jeg går nemlig også på blodtrykksmedisiner. De heter centyl. Og jeg tar 1 tablett om dagen.

Kjempefint om du kan fortelle meg litt om dette.:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Brummeline !

Det stemmer det, jeg går på blodtrykksmedisiner. Før vi begynte å planlegge barn gikk jeg på 3 typer i kombinasjon - Selozok, Atacand Plus og Furix. Jeg mener å huske at legen min sa at Selozok absolutt ikke er kompatibel med svangerskap, og at man har liten til ingen erfaring med de to andre typene. Jeg gikk derfor gradvis over på en type som heter Aldomet. Denne har man lang erfaring med i forbindelse med graviditet fortalte han meg, og man har erfart at denne ikke har noen negativ innvirkning på verken foster eller mor. Pr i dag tar jeg 3 tabletter om dagen.

Centyl kjenner jeg dessverre ikke til, og jeg kan heller ikke huske at legen min har nevnt denne til meg. Han var aldri i tvil om at det var Aldomet jeg skulle over på, og han sa det var svært fornuftig av meg å ta kontakt med ham med en gang vi hadde bestemt oss for å få barn.

Jeg tok et raskt søk på nettet på Centyl, og det ser ut til at denne kanskje ikke bør brukes under graviditet (forutsatt at jeg fant riktig info), men det ser også ut til at det finnes flere varianter av denne. For sikkerhets skyld vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din, og høre om du burde over på annen blodtrykksmedisin.

Håper dette ga deg noen svar, og det er bare å spørre hvis det er mer du lurer på ;-)

Skrevet

Tusen, tusen takk for svar.

Hvis jeg skulle så heldig at mensen holder seg unna, og jeg tester positivt, må jeg få meg legetime med en gang. Høre hva hun mener jeg bør gjøre, og så får jeg ta det derfra.

Hvordan går det ellers, klarer du å la være og teste?

Leste du hadde nok å gjøre denne helga, og det er deilig, for da går dagene så fort.

Lykke til i helga, og ha en flott 17. mai feiring.

Tvi tvi. :-)

Skrevet

Det er ingenting å takke for Brummeline, det skulle bare mangle :-)

Ja, jeg tror nok det er lurt å kontakte legen din, uansett om du tester positivt nå eller ikke. Det tar litt tid før den ene medisinen er ute av kroppen og til man er stabil på den andre - derfor bør man bytte før man blir gravid, i den grad man har mulighet til det :-)

Nei, jeg klarte selvsagt ikke å la være å teste i går morges da... IKM, ingen TR, ikke engang spotting. Håpet mitt steg skyhøyt og jeg skyndet meg på badet når samboeren min hadde reist, og tok en test. Som var så negativ som den kan få blitt... Men, fremdeles ingen TR, har mensmurring og er småkvalm. Nå skal jeg prøve å styre meg til over helgen iallfall ;-)

Ja, det hjelper på å ha litt ymse å drive med - da tenker man ikke så mye.

Lykke til du også., brummeline, og håper du koser deg i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...