Gå til innhold

Til dere som har lavt stoffskifte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra legen i går om at jeg har dette og fikk resept på medisin som skal taes daglig.Skal inn til en ny blodprøve om 4 uker..Hvor lang tid tok det før dere ble frisk???Noe jeg må vite??Er medisinen må blå resept??Hvis det er,hva må jeg gjøre da??Endelig godt å få svar på hva som feiler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sorry! Her er ingen hjelp å få. Men lurer på om jeg kan spørre hvordan du fikk mistanke om lavt stoffskifte? Jeg mistenker nettopp dette hos meg.

Skrevet

Jeg har gått på medisin i flere år nå, og er enda ikke frisk.

Ble værre etter sv.skap og fødsel også.

Mitt tips ifh om det er noe du må vite er å skaffe deg info om hva som er gode blodprøve-verdier selv. Slik at du får tallene fra sekretæren når du ringer for å spørre hvordan prøvene er. (Hos meg har de en tendens til å si at de er helt fine, når de ikke er det! Skal ikke mye til før det gir utslag)

Medisinene er på blå resept. Betaler kun en liten egenandel på en 20-30kr for hver boks. Får du frikort, betaler du ingenting.

Skrevet

Måtte operere jeg. Kommer til å måtte ta medisiner resten av livet. Jeg var veldig syk lenge. Men hos meg begynte det med for høyt. Lettere bli frisk når du har for høyt.

Skrevet

eg blir aldri frisk.

min kjertel virker 0.02 %

Skrevet

Jeg har vrt mye trøtt,plutselig blir jeg kvalm,svetter for ingenting osv...Det værste er trøttheten.Kan vre fin ien to dager,så plutselig har jeg ikke energi til noe og må bare sove omtrent..Har klart meg i jobb..Men nå har jeg vært sykemeldt 50 prosent lenge for andre plager,og netopp begynt igjen for fullt...Legen tok blodprøver....

Skrevet

Den resepten jeg fikk,hvordan vet jeg at den er på bøå respet..Kunne ikke se at det sto noe sånt på den???Hvordan fungerer dere i hverdagen,klarer dere 100 prosent jobb???

Skrevet

Trøst deg med att når du får stabilisert stoffskifte vil du føle deg helt frisk. Jeg har ikke noe stoffskifte. Må ta piller. Men er så lett stabiliserer når man har høyt. Etter jeg ble operert jobber jeg 100 prosent pluss pluss igjen og føler meg helt frisk. God bedring

Skrevet

Håper det,at ikke det blir noe tulletter at medisin begynner å virke.Orker ikke det...Takk :-)

Skrevet

Levaxin er på blåresept, tror ikke du må gjøre noe, regner med legen skriver den ut på riktig resept, så da betaler man bare en egenandel når man henter medisinen på apoteket.

Jeg ble ikke bra av Levaxin, så jeg bruker en annen stoffskiftemedisin, som ikke markedsføres i Norge, så jeg får den dessverre ikke på blåresept.

De fleste blir nok symptomfri av Levaxin, men det varierer hvor lang tid det tar. Av og til kan det være vanskelig å finne nøyaktig dose, og siden det tar flere uker fra man har justert dosen til kroppen har fulgt etter, så kan det ta ei stund. Men noen er heldige og finner riktig dosering med en gang. :)

Anbefaler deg Sonjas stoffskifteforum!

http://www.xlpluss.no/thyroforum/

Skrevet

ps spis mer salt med jod. En venninne som hadde små forandringer ble frisk av det,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...