Mamma`n til turbo Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er en alenemor på 23 år med ett barn på 3,5 år. Jeg jobber fultid og har gjort det i 3,5 år, men det ser ut som om jeg mister jobben dette året her. Hvis jeg nå bestemmer meg for å begynne på skole, hva kan jeg få av støtte? Stemmer det at jeg kan få dekket 3 år skolegang? Jeg har ett lån på 1.250.000 på leiigheten min og f.utgifter på Kr 2800, så jeg har endel utgifter pr mnd. Jeg har to fag igjen for å få studiekompetanse, men regner med at jeg får dette godkjent siden jeg har jobbet såpass lenge. Noen som kan gi meg noen eksakte beløp? Vanskelig å finne ut av det på NAV sine sider. Setter stor pris på svar:-)
OneOfTheBoys Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Hvis du ikke har noen form for utdanning fra før har du rett på utdanningsstøtte. Hvis du er hjelpepleier fra vgs. for eksempel, og vil bli sykepleier, vil du ikke få støtte. Tenkte bare jeg skulle nevne det siden du ikke sier HVA du har jobbet med. Jeg vet ikke eksakte beløp, men det dekker bare skolebøker og reise til og fra skolen, evt. skolepenger! Du kan få utvidet os, men vet ikke hvordan det blir for deg som har så stort barn. Sikkert andre her inne som vet det bedre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå