mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 NEI, NEI, NEI... Når man har god råd så har man råd til det man har lyst på, reise når og hvor man vil osv...
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Akkurat nå har vi ikke det siden jeg har vært i ulønnet permisjon siden desember. Når begge er i jobb syns jeg vi har ganske god råd. Vi har ikke så mye lån, og går vanligvis i pluss 5000,- til 10 000,- hver mnd. Disse spares.. Sammenlignet med Røkke har vi selvsagt ikke god råd, men i min målestokk er det helt greit :-)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Har veldig god råd. Har jobbet masse fra vi var unge begge to så vi har opparbeidet oss en god levestandard. Har også vært heldig med kjøp og salg av boliger. Jeg var alvolig syk over en god stund tjente da mindre men hadde ingen men av det, spart mye så vi hadde det godt også da. Har fra jeg var liten sett fremover ikke bare fra måned til måned. Om jeg skulle noe eller ønsket meg noe jobbet jeg masse over en periode. Samme med min mann. Det gjør vi har det meget godt i dag.
Bøggly Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Ja, det har vi. Kontoen blir tom hver mnd. men vi har hus, hytte, 2 biler, drar til syden en uke hvert år + tar oss en hotellweekend innimellom, sommerferie (utenom hytta) osv osv. Har alt vi trenger og ønsker av "ting og tang", så ja - vi har god råd (selv om det ikke alltid føles slik).
Mille** Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Ja, jeg syns egentlig det. Men vi er jo ikke rike heller da. Har vært fattige studenter og i forhold til det har vi jo god råd. Kan dra på ett par tre weekendturer i året + ett par familieferier uten å måtte spinke å spare, og da syns jeg ikke vi har det så værst. ;o)
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Siden jeg har opplevd det å ha skikkelig dårlig råd så vil jeg si at vi har " god råd" nå ja...for meg vil det si at man kan betale alle reginger til forfall, kjøpe det man har lyst til å spise, har råd til å spare, slippe å låne hvis det oppstår en uforutsett utgift som feks at bilen må fikses....kunne svi av noen tusen på hagen fordi vi har lyst til det. Muligheten til å reise på ferie. Og aldri være "blakk" før neste lønning....det kaller jeg "god råd".....ikke rik, men har en solid og god økonomi.
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Hvis man må kunne kjøpe det man vil og reise hvor man vil, når man vil så har vi ikke god råd. Men vi har hus ved sjøen, bil, båt, hund, jobb og en liten familie så vi klarer oss veldig bra og kan ofte unne oss noe ekstra.. Har og en del til overs etter at de vanlige utgiftene er betalt =)
Spirevipp med go`gutten Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Vi har forholdsvis god råd syns jeg. Det siste året har samboer brukt alle pengene sine på å bygge på huset vårt +++. Jeg får bare lån og stipend fra lånekassen, så jeg har ikke så mye å bidra med. Men hvis vi ikke holdt på med huset ville vi hatt god råd, hadde ikke måttet snu på krona. Gleder meg til å få egen inntekt så jeg kan bidra litt... :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 Nei. Jeg definerer god råd som råd til en nøktern bolig, alle nødvendige utgifter og såpass mye ekstra at man ikke må knipe inn budsjettet hele tiden. Vi har ikke råd til bolig (må leie), vi må hele tiden passe på hva vi bruker osv.. Ikke råd til bil heller.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 nei det føler jeg ikke, men jeg føler ikke at det ville vært natulig i min livssitvasjon. jeg definerer god råd dit hen at man kan planlegge verdagen sin uten og tenkte på om man har råd til ditt eller datt. slik som "skal vi ha XXX til middag" - "nei det går ikke fordi det koster xx kr" er ikke god råd.
hit og dit Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Ja, god nok råd til at ein av oss kan vera student, uten studielån + betale skulepengar. For min del så betyr god råd å slippe å bekymre seg for om me kan få betalt alle rekningane, at me har råd til litt ekstra i kvardagen og kan dra på ferie.
mamma&urokråka Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Jeg føler vi har god råd. Jeg tenker på god råd som at man kan kjøpe mat og ting og tang uten å tenke over hvor mye det koster. At man kan dra på ferie nå og da. Men jeg tenker ikke på at man må kunne dra på ferie flere ganger i året for kunne defineres som god råd.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #14 Skrevet 15. mai 2008 Ja, det synes jeg vi har. Jeg definerer "god råd" som at man kan betale "livsnødvendigheter" (både viktige som bolig og mindre viktige som telefon) og kunne takle uforutsette hendelser uten å bli økonomisk rævkjørt.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 signerer den, ei heller at man har råd til å kjøpe hva som helst eller reise hvorsomhelst, da må man vel være "rik", og det er forskjell på det å ha "god råd" og det å være rik vil jeg påstå.... kort og godt, god råd er å ikke ha økonomiske bekymringer i hverdagen og ha nok til å ha en viss livskvalitet, kjøpe god mat, litt til overs til å hygge seg for, enkelt og greit :-)
happybirthday Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Vel, da slipper du å bekymre deg for om pengene skal strekke til til de faste utgiftene. Og bare de som ikke har dårlig råd, kan si noe så dumt som at "penger betyr ingenting for meg, penger er ikke viktig" og andre liknende utsagn. Har man dårlig råd, så vet man at penger betyr inngangsporten til det meste av de mest trivielle ting og aktiviteter, om det så bare er til en bussbillett til hele familien for å foreta seg en gratis fritidsaktivitet som å komme seg ut i naturen..............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå