Gjest Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har en 3-åring som elsker å ha oppgaver å gjøre - og å få dem til. Det kan være alt fra å sykle til å gjøre noe husarbeid. Han blir jo stolt som en hane når han får det til. Nå lurer jeg på om jeg kanskje skal gi ham oppgaven med å re sengen sin hver dag. Det blir jo ikke store greiene, forstår at han kommer til å bli lei etter hvert, og han skal jo aldri bli kjeftet på når han ikke rer opp sengen. Men er han få ung til å ta et slikt ansvar (dog ikke så seriøst)? Han er jo enda så liten. Noen som har erfaring med å gi barna plikter? Når begynner de så smått...?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Sunt å starte tidlig :-) Her hjelper 1 og 2 1/2åringen til med å plukke opp lekene sine og kasta skittentøyet i dunken.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Så lenge han ikke får kjeft hvis han ikke gjør det ser jeg ingen problemer med det... Min gutt på 3,5 år er også veldig hjelpsom, og elsker å få små oppgaver å gjøre.
mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Det er ikke noe problem det så lenge han viser at han liker det da.. Jeg ga små oppgaver til mine barn da de var små, og de elsket det. Men det virker som om de nå har glemt alt.. De er noen rotekopper av en annen verden )
blond Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 Han er for liten hvis det blir seriøst, men ikke som en frivillig "vær-så-snill"- oppgave som ikke får konsekvenser om han ikke gjør det. Husk mye ros!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå